امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 325021 |
تاریخ انتشار : 08 آذر 1398 - 14:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزیر امور خارجه ترکیه در آستانه نشست مهم و قریب‌الوقوع ناتو در لندن، رئیس جمهور فرانسه را به حمایت از تروریسم متهم کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از شبکه خبری یورونیوز، این اظهارات مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات روز پنجشنبه امانوئل […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزیر امور خارجه ترکیه در آستانه نشست مهم و قریب‌الوقوع ناتو در لندن، رئیس جمهور فرانسه را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از شبکه خبری یورونیوز، این اظهارات مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات روز پنجشنبه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در جریان کنفرانس خبری‌اش با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در پاریس مطرح شد.

ماکرون در جریان سخنرانی‌اش با انتقاد از ترکیه گفت: آنکارا نباید مداخله نظامی‌اش در سوریه را به عنوان یک “عمل انجام شده” مطرح کند در حالی که با این کار خود مبارزات ائتلاف ضد داعش را به خطر انداخته است.  

وی افزود: امیدوارم که ما به عنوان متحدان گفت و گوی سازنده و مفیدی درباره مشارکت حدی و محکم‌مان در مبارزه با تروریسم در منطقه “ساحل” آفریقا و خاورمیانه داشته باشیم. مداخله نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه سوالات جدی را به وجود آورده که باید به آنها پاسخ داده شود.

چاووش اوغلو ضمن رد این اظهارات گفت: ماکرون از تروریسم حمایت می‌کند.

وی ضمن انتقاد از رهبری ماکرون گفت: رهبری ماکرون بسیار متزلزل است. او باید پشت متحدانش بایستد.

در همین حال شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد که این اظهارات چاووش‌اوغلو به دیدار ماه گذشته ماکرون با جیهان احمد، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها ارتباط دارد.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق، یکی از بخش‌های این گروه را به عنوان تروریست می‌داند.

چاووش‌اوغلو گفت: ماکرون در حال حاضر از این سازمان تروریستی حمایت کرده و دائما از آنها در کاخ الیزه میزبانی می‌کند. اگر ماکرون متحد این سازمان تروریستی است، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند.

ترکیه یکی از اعضای ناتو است و این اظهارات چاووش اوغلو در آستانه نشست اعضای ناتو در تاریخ سوم و چهارم دسامبر (12 و 13 آذرماه) در لندن مطرح شده است.

انتهای پیام   

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید