امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 228169 |
تاریخ انتشار : 15 فروردین 1397 - 9:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد غیردولتی، سهم بسزایی در ارائه خدمات امدادی به هموطنان دارد و این ماموریت در ایام نوروز، به شدت برجسته و قابل لمس است. به گزارش صلح خبر، جمعیت هلال احمر در قالب نیروهای امداد و نجات، جوانان هلال احمر، داوطلبان و…، توانسته […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد غیردولتی، سهم بسزایی در ارائه خدمات امدادی به هموطنان دارد و این ماموریت در ایام نوروز، به شدت برجسته و قابل لمس است.

به گزارش صلح خبر، جمعیت هلال احمر در قالب نیروهای امداد و نجات، جوانان هلال احمر، داوطلبان و…، توانسته اند نقطه قوت سفرهای ایمن هموطنان در همه فصول به ویژه ایام نوروز باشند. جایی که جاده ها شلوغ است، نگاه سرنشینان خودروهای عبوری به چادرهای سفید رنگ که با آرم «هلال احمر» خودنمایی می کنند، همواره آنها را به سفری ایمن و امن دلگرم می کند. زیرا، در صورت احتمال حادثه ای اعم از ترافیکی و غیرترافیکی، این نیروهای هلال احمر هستند، که در کمترین زمان ممکن سر صحنه حادثه حاضر شده و به امدادرسانی مشغول می شوند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات امداد و نجات نوروزی سازمان هلال‌احمر از ٢٤ اسفند ٩٦ تا ١٣ فروردین ٩٧، گفت: در این مدت ۴۷۵۸ مورد ماموریت از سوی هلال‌احمر انجام و به ۵۴‌هزار و ۵۷۱ نفر امدادرسانی شده است.

وی افزود: ۲۱۹۰ مصدوم از سوی امدادگران هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه به ۳۴‌هزار و ۹۶۳ نفر به صورت سرپایی خدمت‌رسانی شده است، گفت: در مجموع ۱۵‌هزار و ۶۷۳ نفر نیز اسکان داده شدند که از میان آنها ۸۳۴ نفر هم اسکان اضطراری یافتند و۱۴‌هزار و ۸۳۹ مسافر نوروزی از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اسکان داده شدند.

سلیمی با بیان اینکه طی این مدت ۳۵۲ مورد عملیات رهاسازی از سوی هلال‌احمر صورت گرفته است، اظهار کرد: ۶۶۹ نفر از مصدومان ترافیکی نیز رهاسازی شدند. سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات درباره پوشش امدادی جمعیت هلال‌احمر در روز طبیعت گفت: ۶۳۳ پست موقت و سیار جمعیت هلال‌احمر، ۲۸۱۶ نفر نیروی عملیاتی و ۶۰۰ خودروی عملیاتی برای پوشش امدادی سیزده‌بدر از سوی جمعیت هلال‌احمر بکارگیری شده‌اند.

تلاش برای تغییر رفتار ترافیکی در جاده های کشور

از جمله طرح‌های ملی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر که با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه سفر و کاهش تلفات جاده‌ای هر ساله در ایام نوروز برگزار می‌شود، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است. هجدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان کرمان همزمان با سراسر کشور از تاریخ ٢٨ اسفندماه ٩٦ تا ١٤ فروردین‌ماه ٩٧ به مدت ١٦ روز در راستای اهداف بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر با مشارکت بیش از ٣٥٠ نفر از اعضای جوان و داوطلب استان کرمان در ٢٠ شهرستان با برپایی ٢٥ پست ثابت (١٢ساعته و ٢٤ساعته)، ٧ پست سیار (سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه)، ٧ خیمه نماز، ٦ ایستگاه سلامت، ٢٠ فضای دوستدار کودک در مسیرهای ورودی و پرتردد شهرها اجرا می‌شود.

مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر با اشاره به مراجعه ۴ میلیون و ۶۵۰‌ هزار مسافر نوروزی به پایگاه‌های سازمان جوانان در سراسر کشور، گفت: ۲۴‌ هزار نفر روز جوانان داوطلب در اجرای طرح ملی سفرهای ایمن نوروزی مشارکت داشته و بیش از دو ‌میلیون و ۵۰۰ هزار قلم محصولات فرهنگی، راهنمایی مسافران و تبلیغی توزیع شد.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر، با اشاره به تعداد اعضای مشارکت به تفکیک کانون‌ها گفت: جوانان: ۱۸۱۱۰ نفر، دانشجویی: ۵۲۵۲ نفر، دانش‌آموزی: ۲۴۸۵ نفر، طلاب: ۸۸۹ نفر، روستایی: ۲۰۹۶ نفر و غنچه‌ها: ۱۸۱۳ نفر بودند. حبیبی با اشاره به تعداد مسافران مراجعه‌کننده به چادرهای سازمان جوانان گفت: از این میان تعداد مراجعات به پست ثابت: ۳‌میلیون و ۹۰‌هزار نفر، پست سیار: ۲۱۰‌هزار نفر و در مجموع ۳‌میلیون و ۳۰۰‌هزار نفر بوده است.

حبیبی درباره خدمات ارائه شده به مسافران نیز گفت: بهره‌مندان از خدمات سلامت: ۲۱۳‌هزار نفر، بهره‌مندان از خدمات فضای دوستدار کودک: ۲۷۵‌هزار کودک، بهره‌مندان از خیمه نماز: ۱۱۵‌هزار نفر، امضاکنندگان میثاق‌نامه کمپین: ۲۸۶‌هزار نفر و تعداد همراهان کمپین در فضای مجازی: ۴۶‌هزار نفر بوده است.

سه استان کشور رکورددار مراجعات مسافران به پایگاه‌های هلال‌احمر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، گفت: سازمان جوانان در استان‌های مازندران، گلستان و قم به ترتیب رکورددار بیشترین مراجعه‌کنندگان در روزهای نوروز بودند. مسعود حبیبی افزود: پایگاه‌های سازمان جوانان هلال‌احمر در استان‌های ایلام، البرز و خراسان‌شمالی دارای کمترین مراجعه‌کننده در روزهای نوروز بودند.

وی با اعلام اینکه علاوه بر خدمات سلامت همچون گرفتن قندخون و فشارخون  به مسافران نوروزی توصیه‌هایی درخصوص سفر ایمن ارائه می‌شود، اضافه کرد: در راستای سفر ایمن برای مسافران نوروزی کمپینی به‌ عنوان «نه به تصادفات» راه‌اندازی شد.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر گفت: در این کمپین سعی کردیم با کمک ۲۰‌هزار داوطلب در ۱۰۰۰ پایگاه، خطرات حادثه‌ساز را به مسافران گوشزد کنیم.

حبیبی افزود: براساس آمار پلیس ۷۰‌درصد تصادفات و سوانح رانندگی به دلیل خطای انسانی رخ داده است که می‌توان با ارتقای فرهنگ رانندگی در کشور تلفات را کاهش داد. براساس آمار در سال ۸۴ میزان فوتی‌های سوانح رانندگی در کشور به حدود ۲۲‌هزار نفر می‌رسید که این آمار در سال گذشته به ۱۶‌هزار فوتی رسیده است.

طرح های خلاقانه در ۱۰۰۰ پایگاه جوانان هلال‌احمر

طرح‌های سازمان جوانان هلال‌احمر در ایام نوروز در هزار پایگاه این سازمان با ‌هزار ایده نو برای ارایه خدمات امدادی و سلامت به مسافران اجرایی شد. در طرح نوروزی جوانان هلال‌احمر سعی شده است تا از خلاقیت و ایده‌های جدید جوانان داوطلب برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی استفاده شود. «سازمان جوانان با همکاری معاونت فرهنگی قوه قضائیه طرحی را تدوین و اجرایی کرده است که در آن از رانندگان خواسته می‌شود در هنگام رانندگی صبور باشند. در این طرح برچسب‌هایی  با عنوان #صبورم به شیشه خودروها چسبانده شد.

برنامه های نوروزی سازمان داوطلبان

برنامه‌های نوروزی سازمان داوطلبان یکی از رخدادهای گسترده اجتماعی مشارکت محور است که در سال‌های اخیر مخاطبان بسیاری را به انبوه گزینه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و حمایتی جمعیت هلال‌احمر میهمان کرده است. این برنامه‌ها که در سال‌های اخیر با حضور داوطلبان در سراسر کشور جانی تازه به فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی ستاد سفرهای نوروزی جمعیت هلال‌احمر بخشیده است، ویژگی منحصربه‌فردش این است که با اتکا به ظرفیت و داشته‌های مادی و معنوی داوطلبان محلی برگزار می‌شود تا در ایام منتهی به نوروز، تمام نقاط شهرها و روستاها آکنده از عطر شکوفه‌های همدلی شود.

نوروز امسال، سازمان داوطلبان در کسوت بزرگترین و دیرینه‌ترین سازمان عام‌المنفعه کشور با برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های فرشتگان رحمت، نیابت، مروجین سلامت در قالب طرح ملی خدمات داوطلبانه جمعیت هلال‌احمر در نوروز به علاوه اعزام کاروان سلامت به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، با مشارکت‌پذیری داوطلبان و با بهره‌گیری از سرمایه ارزشمند تجربه چندین دوره این طرح‌ها، سهم معتنابهی در ایجاد بستری از ارایه خدمات داوطلبانه و نیکوکارانه با توجه به نیازها دارد تا همه سلایق و اندیشه‌ها بتوانند در این فضای فرهنگی نوع‌پرورانه علایق خود را دنبال کنند. این نکته نباید فراموش شود که داوطلبان و خیرین در سال‌های اخیر همواره در کانون فعالیت‌های خیرخواهانه قرار داشته و با تکیه بر فرصت‌های مشارکت توانسته‌اند فضای کشور را متأثر از حضور خود کنند.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید