امروز: شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 25 ذو القعدة 1445 | 2024-06-01
کد خبر: 436823 |
تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1400 - 20:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر تابلو نقاشی «زنی که کنار پنجره نشسته است» اثر «پابلو پیکاسو» به قیمتی فراتر از انتظار در حراجی کریستیز فروخته شد. به گزارش صلح خبر و به نقل از بی بی سی، تابلو نقاشی با عنوان «زنی که کنار پنجره نشسته است» اثر «پابلو پیکاسو» ستاره مشهور اسپانیایی در […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

تابلو نقاشی «زنی که کنار پنجره نشسته است» اثر «پابلو پیکاسو» به قیمتی فراتر از انتظار در حراجی کریستیز فروخته شد.

به گزارش صلح خبر و به نقل از بی بی سی، تابلو نقاشی با عنوان «زنی که کنار پنجره نشسته است» اثر «پابلو پیکاسو» ستاره مشهور اسپانیایی در حراجی کریستیز به قیمت ۱۰۳.۴ میلیون دلار فروخته شد تا این اثر به جمع پنج نقاشی این ستاره که با قیمتی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخته شده‌اند اضافه شود.

پیش از این کارشناسان کریستیز اعلام کرده بودند انتظار دارند این نقاشی به قیمت ۵۵ میلیون دلار به فروش برسد.

رقم قابل‌توجهی که در حراجی اخیر کریستیز برای خرید این تابلو نقاشی پرداخت شده است نشان‌دهنده احیای بازار هنر است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر وضعیت نامشخصی را سپری کرده بود.

«بونی برنان» مدیر حراجی کریستیز در آمریکا نیز معتقد است موفقیت در فروش نقاشی پیکاسو نشان‌دهنده‌ بازگشت واقعی بازار فروش به شرایط عادی و مسیر قبلی است.

همچنین فروش قابل توجه این نقاشی می‌تواند بیانگر اهمیت و محبوبیت رو به رشد «پیکاسو»، هنرمندی که در سال ۱۸۸۱ متولد شد و در سال ۱۹۷۳ از دنیا رفت باشد. همین نقاشی هشت سال پیش به قیمت ۴۴.۸ میلیون دلار یعنی کمتر از نیمی از ارزش جدید آن فروخته شده بود.

در حراجی اخیر کریستیز، تابلو نقاشی «زنی که کنار پنجره نشسته است» به پنجمین نقاشی از این ستاره تبدیل شد که به رقمی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخته شده است. «پیکاسو» در کنار «جکسون پولاک»، «وینسنت ون‌گوگ» و «فرانسیس بیکن» از معدود هنرمندانی هستند که چندین اثرشان در بازار هنر به این قیمت فروخته شده است.

در حال حاضر تابلو نقاشی از «پیکاسو» که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱۷۹.۴ میلیون دلار فروخته شد، به عنوان گرانترین اثر این ستاره محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید