امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 441631 |
تاریخ انتشار : 18 خرداد 1400 - 0:46 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر یافته های جدید حیات وحش نشان می دهد که میمون های بزرگ حدود ۹۰ درصد از زیستگاه های خود در آفریقا را از دست می دهند. به گزارش صلح خبر، بر اساس نتایج یک مطالعه، میمون های بزرگ در دهه های آینده ۹۰ درصد از زیستگاه های خود را در […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

یافته های جدید حیات وحش نشان می دهد که میمون های بزرگ حدود ۹۰ درصد از زیستگاه های خود در آفریقا را از دست می دهند.

به گزارش صلح خبر، بر اساس نتایج یک مطالعه، میمون های بزرگ در دهه های آینده ۹۰ درصد از زیستگاه های خود را در آفریقا از دست می دهند.

در حال حاضر همه گوریل ها، شامپانزه ها و بونوبوها در معرض خطر یا خطر شدیدِ از بین رفتن قرار دارند اما به گفته کارشناسان، ترکیبی از فاکتورها همچون بحران آب و هوایی، تخریب مناطق طبیعی برای دستیابی به مواد معدنی، الوار و مواد غذایی و رشد جمعیت انسانی، شرایط را به گونه ای قرار داده که تا سال ۲۰۵۰ میلادی زیستگاه های آنها کاهش پیدا می کند.

به علاوه پیش بینی می شود نیمی از قلمرو از دست رفته این جانداران مربوط به پارک های ملی و سایر مناطق حفاظت شده خواهد بود.

برخی مناطق جدید از نظر آب و هوایی برای میمون ها مناسب می شوند اما محققان تردید دارند که این موجودات بتوانند به موقع به این مناطق مهاجرت کنند.

آنها تاکید کردند درصورتیکه عامل تغییرات آب و هوایی را به عوامل فعلی از بین رفتن زیستگاه های طبیعی این گونه از حیوانات اضافه کنیم، شاهد وضعیت فاجعه باری خواهیم بود.

به گزارش صلح خبر به نقل از روزنامه گاردین، اکثر گونه های میمون های بزرگ زیستگاه های هموار و زمینهای پست را ترجیح می دهند اما بحران آب و هوایی باعث می شود بعضی از مناطق کم ارتفاع گرمتر، خشک تر و کمتر مناسب برای حیات آنها باشند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید