امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 280261 |
تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1398 - 17:25 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر معاون گردشگری درحالی که تنها یک ماه تا تابستان زمان باقی مانده است، از تهیه «دستورالعمل اجرایی ساماندهی وارتقای خدمات سفر ویژه تابستان ۹۸» خبر داد. به گزارش صلح خبر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری گفت: طرح تابستانه ۹۸ که هم‌اکنون پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی آن برای […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

معاون گردشگری درحالی که تنها یک ماه تا تابستان زمان باقی مانده است، از تهیه «دستورالعمل اجرایی ساماندهی وارتقای خدمات سفر ویژه تابستان ۹۸» خبر داد.

به گزارش صلح خبر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، ولی تیموری گفت: طرح تابستانه ۹۸ که هم‌اکنون پیش‌نویس دستورالعمل اجرایی آن برای روسای ۲۲ ارگان اجرایی عضو اصلی ستاد و استانداران به عنوان روسای ستادهای اجرایی استان‌ها ارسال شده است، پس از دریافت و اعمال نظرات مربوطه برای ابلاغ آماده شده و از تاریخ اول تیرماه تا ۳۱ شهریورماه اجرا خواهد شد.

وی با برشمردن رئوس برنامه‌های قابل اجرا در طرح تابستانه ۹۸ با شعار «تدارک میزبانی شایسته از طریق مشارکت حداکثری ذینفعان»، اظهار کرد: «برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران»، «استخراج و پردازش آمار و اطلاعات»، «نظارت بر تاسیسات و موسسات گردشگری»، «تهیه، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان»، «شناسایی نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها و ارائه راهکارهای پیشنهادی به ستاد مرکزی»، «اجرای تورهای استان‌گردی و تورهای خاص»، «اطلاع‌رسانی، تبلیغات و راهنمایی مسافران و گردشگران»، «هماهنگی با سازمان‌ها و دستگاه‌ها و جلب مشارکت در اجرای طرح» و «ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای گردشگران و مسافران» از اصلی‌ترین برنامه‌های طرح پیش رو به شمار می‌آیند.

تیموری با بیان اینکه هر یک از ۲۲ دستگاه عضو ستاد متناسب با نوع فعالیت خود در اجرای برنامه‌های مذکور مشارکت خواهند داشت، اظهار کرد: رویکرد اصلی «طرح ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه تابستان ۹۸» هم‌افزایی، تعامل و مشارکت کلیه اعضا در کسب رضایتمندی مسافران و ارتقای آمادگی مقاصد گردشگری به ویژه شهرها و روستاهای کمتر شناخته شده است و بر مبنای ساختار هدفمند طرح موجود عملیاتی خواهد شد.  

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: استانداران سراسر کشور به عنوان روسای ستادهای اجرایی خدمات سفر و نیز فرمانداران شهرستان ها مسئولیت اجرایی کردن دستورالعمل طرح  یاد شده را بر عهده داشته و گزارش مستمر آن را به دبیرخانه ستاد مرکزی برای بررسی ارسال می کنند.
 
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به استناد مصوبه شماره «۱۶۹۰۶۷/ت۵۰۱۰۷ هـ» مورخ ۸/۱۱/۱۳۹۲ هیات محترم وزیران به منظور توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران و همچنین مدیریت یکپارچه، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‌های  مرتبط با سفر در سطوح استانی، شهرستانی و مناطق آزاد تشکیل شده است.

این ستاد وفق این تصویب نامه باید به طور دائمی در طول سال فعال بوده و بر جریان سفر نظارت داشته و برنامه‌ریزی لازم را برای ساماندهی و ایجاد امکانات و خدمات برای رفاه حال مسافران و گردشگران معمول دارد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید