امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 349542 |
تاریخ انتشار : 06 فروردین 1399 - 16:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر سیدعباس صالحی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی پیامی صادر کرد. به گزارش صلح خبر، در متن پیام سید عباس صالحی آمده است: «اهالی هنر نمایش در چهار سال اخیر مطابق با تقویم رسمی، در هفتمین روز فروردین روز ملی هنری را گرامی می‌دارند که قرین بین‌المللی آن عمری […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

سیدعباس صالحی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی پیامی صادر کرد.

به گزارش صلح خبر، در متن پیام سید عباس صالحی آمده است:

«اهالی هنر نمایش در چهار سال اخیر مطابق با تقویم رسمی، در هفتمین روز فروردین روز ملی هنری را گرامی می‌دارند که قرین بین‌المللی آن عمری ۵۹ ساله دارد. گرامیداشتی برای از یاد نبردن و به یادآوردن آنان که زندگی‌شان با کلمات و جان‌بخشی به آن بر صحنه نمایش، پیوند خورده است.

پاسداشت نمایش‌سازان و تماشاچیان آن‌ها، این‌بار اما نه با در کنار هم بودن که در سینه فردفرد آنان و دیگرانی که از بساط دغدغه بیماری به‌ناگزیر گسترش یافته در جهان، اندوهگینند، برگزار خواهد شد.  اندوهی که در پی یافتن امیدی بر پایانش هستیم و واقع شدن روز اهالی نمایش که امکان اندیشیدن به گونه‌ای جز آن‌چه گمان می‌کنیم را بر صحنه مجسم می‌کنند با بهارِ طبیعت که همواره و در هر حال فرخندگی می‌بخشد، به فال نیک می‌گیریم.

این روز ارجمند بر اهالی نمایش و دوست‌دارانشان گرامی باید. امید که جان پاک‌شان از گزند اندوه در امان باشد.»

هفتم فروردین‌ مطابق با ۲۷ مارس، روز جهانی تئاتر، از سال ۹۶ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید و تا پیش از سال ۹۹ جشن‌هایی به مناسبت این روز در سراسر کشور برگزار می‌شد.

 انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید