امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 229822 |
تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1397 - 9:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر، چند سالی است استقبال مردم از ورزش های همگانی بویژه ورزش پیاده روی بیشتر شده و در مناسبت های مختلف شاهد برگزاری برنامه های ورزشی  متنوعی در سراسر کشور از جمله استان قزوین هستیم. در این میان قزوین با برگزاری پیاده روی در سالهای […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر، چند سالی است استقبال مردم از ورزش های همگانی بویژه ورزش پیاده روی بیشتر شده و در مناسبت های مختلف شاهد برگزاری برنامه های ورزشی  متنوعی در سراسر کشور از جمله استان قزوین هستیم.

در این میان قزوین با برگزاری پیاده روی در سالهای گذشته با ثبت حضور ۱۰۰ هزار نفری همچنان بدنبال ثبت رکوردی جدید است تا این شهر را در ردیف شهرهای شاخص پیاده روی خانوادگی ایران و جهان قرار دهد.

مسئولان اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزشهای همگانی در اقدامی جدید تلاش کردند تا این رکورد را پشت سرگذاشته و جمعیتی ۲۰۰ هزار نفری را برای پیاده روی خانوادگی در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت گرد هم آورند تا رکورد خود را در گینس ثبت کنند.

به هر حال در حال حاضر جمعیت مشتاق قزوین همچنان در مسیر تعیین شده از دانشگاه آزاد به سمت بوستان باراجین در حال پیاده روی هستند تا بتوانند رکورد پیش بینی شده را ثبت کنند.

شهر پیاده روی امروز می خواهند رکورد بزنند و این پیاده روی را در گینس ثبت و ضبط کنند.

نوای مرشد در بوستان باراجین به صدا درآمد تا با آهنگ ورزش باستانی مردم سحر خیز قزوین صبح خود را با حرکات ورزشی آغاز کنند.
 
اجرای حرکات نمایشی کمیته های ورزشی اسپوکس و هاپکیدو WHC  و ورزشهای هوایی در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی قزوین در حال اجراست.

این پیاده روی از ساعت ۶.۳۰ دقیقه صبح امروز جمعه در مسیر جاده سلامت از مقابل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز شد و تا بوستان باراجین ادامه یافت.

در این مکان که محل تجمع خانواده های قزوینی است برنامه های متنوعی در حال اجراست.    

امیر رضایی رئیس ورزشهای همگانی استان قزوین در این همایش گفت: با ایجاد علاقمندی در میان مردم در راستای سند تحول و تقویت سلامت در کمیته های ۶۰ گانه برنامه های زیادی پیش بینی شده که بیشتر از ۷۰ درصد برنامه ها توسط بانوان اجرا می شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مردم قزوین نشان داده اند از ورزشهای همگانی و پیاده روی استقبال می کنند و این رویکرد انگیزه ما را در برگزاری این گونه رویدادهای ورزشی بیشتر کرده است.

رضایی تصریح کرد: برای ایجاد انگیزه بیشتر در میان شرکت کنندگان امروز جوایز زیادی بین مردم قرعه کشی شده و به مردم اهدا خواهد شد. بین مردم و تحویل شود.

شکی نیست برگزاری این گونه برنامه های مهم و بزرگ در سطح ملی که با همکاری رسانه ملی از فراگیری گسترده ای نیز برخوردار شده کار بسیار سخت و توام با مشکلات زیادی است که به برنامه ریزی های چند ماهه نیاز دارد و می تواند هم مردم را به ورزش تشویق کند و هم در معرفی توانمندی های قزوین و نیز ورزشکاران و افراد ستاره نقش موثری داشته باشد امید است با تداوم این برنامه ها گامی در مسیر سلامت مردم و تشویق خانواده ها به روی آوردن به ورزش در استان قزوین برداشته شود.

جا دارد از تلاش همه دست اندرکاران بویژه اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزشهای همگانی استان و نیز سایر افراد و گروهها و دستگاههای اجرایی از جمله خبرنگاران و رسانه ملی در برگزاری خوب این رویداد مهم ورزشی تقدیر و تشکر شود.

حاشیه: بهتر بود مجریان صدا و سیما و نیز رئیس ورزش های همگانی استان هم که به روی صحنه آمدند با لباس ورزشی در مقابل دوربین های تلویزیونی که از شبکه سه سیما به طور مستقیم پخش می شد حاضر می شدند تا نشان دهند خودشان هم امروز برای ورزش آمده بودند و این حرکت می توانست در الگوسازی ر ایجاد جذابیت بیشتر موثر باشد.

هر چند قرار گرفتن روز جمعه در روزها بین التعطیلی شاید موجب شده تا بسیاری از شهروندان به مسافرت بروند و شاید ثبت این رکورد را با مشکل مواجه کند، و اگر این رویداد در روزی دیگر برگزار می شد می توانست مسئولان ورزش استان را به اهداف بلندشان نزدیک کند.

کد خبر 4287201

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید