امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 80052 |
تاریخ انتشار : 16 خرداد 1395 - 10:05 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر به نقل از صدا و سیما ، این همایش صبح شنبه با حضور مقامات عالی کشوری و شخصیت های دینی و فرهنگی داخلی و 15 کشور خارجی افتتاح می شود. این همایش با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست ایران، برنامه سازمان ملل متحد (یونپ) و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی […]

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر به نقل از صدا و سیما ، این همایش صبح شنبه با حضور مقامات عالی کشوری و شخصیت های دینی و فرهنگی داخلی و 15 کشور خارجی افتتاح می شود.

این همایش با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست ایران، برنامه سازمان ملل متحد (یونپ) و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی (یونسکو) برگزار می شود.
این سه سازمان با برگزاری مشترک این سمینار تلاش دارند تا این پیام را به جهانیان برسانند که “گفتگو” بنیان هر نوع درک مشترک در میان نسل بشر، جوامع، فرهنگ ها و ادیان است .
دومین سمینار با توجه به نتایج موفقیت آمیز و مثبت نخستین سمینار محیط زیست، دین و فرهنگ در سال 1380 (2001)، همچنین کنفرانس سال 2005 در رابطه با محیط زیست، صلح خبر و گفتگوی تمدن ها و فرهنگ ها که با حمایت و مشارکت یونسکو و سازمان ملل متحد برگزار می شود.
این سمینار همچنین در اجرای سیاست های کلی محیط زیست نظام ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی است و تقویت صلح خبر و آزادی بیشتر در جهان از اهداف مهم آن به شمار می رود.
سخنرانان و مهمانان خارجی سمینار از 15 کشور جهان هستند و به لحاظ توزیع جغرافیایی تمامی قاره ها را در بر می گیرند. همچنین طی این سمینار دو روزه شرکت کنندگان از نه مذهب مسیحی، کاتولیک، سنی، شیعه، جین، هندو، زرتشتی، کلیمی و بودا در پنج پانل تخصصی به سخنرانی و بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
در چارچوب گسترده و ارتباطات بین المللی، این سیمنار تلاش می کند تا زمینه نشستی از برترین گفتمان ها و تبادل آرا میان نمایندگان و متخصصان فرهنگ ها و ادیان مختلف ایجاد نماید تا به درکی فلسفی برسیم از اینکه چگونه دین وفرهنگ می توانند به حفظ و نگهداری و بهبود محیط زیست کمک کنند.
انتظار می رود درک مشترک و ارزیابی مسائل و ابعاد ارتباط بین محیط زیست، دین و فرهنگ، تشویق کشورها به مشارکت در تلاش های مشترک برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در سطوح دولتی، منطقه ای و جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، انتقال عقاید عموم مردم برای اقدامی جامع برای حفظ رفاه انسان و محیط زیست، افزایش درک وآگاهی جوامع دینی شرکت کننده در نشست از چالش های پایداری محیط زیست و تقویت انگیزه و اراده جوامع دینی به منظور ارائه راهکارهایی عقلایی و فطری برای رفع بحران های محیط زیستی از جمله دستاوردهای این سمینار باشد.
چار چوب این سمینار “دگرگون سازی دنیای ما دستورکار 2030 برای توسعه پایدار” است که در نشست اخیر سازمان ملل در نیویورک (15 سپتامبر) به عنوان برنامه عمل مردم، سیاره و سعادت تایید شده است.
این همایش از فواید گران بهای ترسیم چشم انداز ها، نگرش ها، جمع بندی ها و تصمیمات نشست های مختلف سازمان ملل در سپتامبر 2015، دستورکار 2030؛ UNSD- ریو 20-” آینده ای که ما می خواهیم”؛ چارچوب سازمان ملل برای مقابله با تغییر اقلیم-UNFCC-COP21 ؛ سمپوزیوم تغییر اقلیم جهان اسلام در اگوست 2015؛ نشست بریستول سازمان ملل در سال 2015 با نام “ایمان به آینده” بیانیه های اخیر نهادهای مذهبی مانند نامه لائوداتوسی، (پاپ) فرانسیس در زمینه مراقبت از خانه مشترک ما؛ بیانیه تغییر اقلیم بودا به رهبران جهان؛ به علاوه تصمیمات UNEP از جمله تصمیمات محیط زیستی سازمان ملل متحد و یونسکو در ژوئن 2014 تا کنون بهره خواهد برد.
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید