امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 237677 |
تاریخ انتشار : 17 مرداد 1397 - 17:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر، محمد سلطانی‌فر در مراسم اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قم که ظهر چهارشنبه با حضور خبرنگاران، اصحابه رسانه و جمعی از مسئولان در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: این انتظار درست است که ما باید به استان قم […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر، محمد سلطانی‌فر در مراسم اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان قم که ظهر چهارشنبه با حضور خبرنگاران، اصحابه رسانه و جمعی از مسئولان در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: این انتظار درست است که ما باید به استان قم به دلیل وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) و حوزه علمیه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به بیش از ۶ هزار رسانه مجوز فعالیت داده‌ایم،‌ گفت: در استان قم ۲۹۵ رسانه مکتوب فعالیت می‌کنند و با توجه به شرایط خاص این استان، این آمار بسیار خوب است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آمار رسانه‌های برخط و پایگاه‌های خبری در قم نیز نشان می‌دهد فعالیت خبری در قم بسیار خوب و جدی است.

وی ضمن خرسندی از فعالیت بانوان در عرصه خبر و با اشاره به تعداد بالای بانوان خبرنگار برگزیده جشنواره مطبوعات، عنوان کرد: ۱۴۰۰ مدیر مسئول زن رسانه‌ای در کشور داریم که قابل توجه است و بیش از ۵۵ درصد تحلیل‌گران روزنامه‌ها بانوان هستند.

شرایط سخت امروز خبرنگاری نسبت به گذشته

سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به شرایط سخت امروز خبرنگاری نسبت به گذشته، اظهار کرد: ۲۳۰۰ پایگاه خبری مجوز فعالیت دارند که به میزان دو برابر این تعداد فعالیت می‌کنند و آمار سایت‌های خبری از مرز یک میلیارد گذشته است.

وی در این باره ادامه داد: امروز به گونه‌ای است که ۴۸ میلیون نفر در کشور تولید خبر می‌کنند و درواقع ما شاهد به وجود آمدن پدیده روزنامه‌نگار شهروندی و خبرنگار خانه‌دار هستیم. همه این‌ها کار یک خبرنگار برای حرفه‌ای و برند شدن را بسیار سخت کرده است و چنین افرادی باید با دریایی از اطلاعات فعالیت خبری داشته باشند تا بتوانند برند شوند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد محتوای فضای مجازی تولید فیلم و ویدیو است، افزود: خبرنگار باید در این فضای پر از منبع و اخبار و شایعات و گاهی توأم با آلودگی توانایی تشخیص خبر درست از نادرست را داشته باشد و این کار را بسیار سخت می‌کند.

وی در پایان ابراز داشت: امروز در فضای نابسامان اقتصادی می‌دانیم درآمد خبرنگاران در پایین‌ترین رده‌ها است و شرایط اجتماعی بر خبرنگاران تنگ است و فقط عشق و علاقه به کار است که می‌تواند خبرنگار را در عرصه خبر نگه دارد.

کد خبر 4369487

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید