امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 284133 |
تاریخ انتشار : 13 خرداد 1398 - 14:37 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر پنج حزب چپ میانه به مذاکرات خود برای تشکیل دولتی جدید در فنلاند خاتمه دادند و نتیجه این بود که آنتی رینه، رهبر حزب سوسیال دموکرات فنلاند نخستین نخست وزیر چپ گرای این کشور در 20 سال گذشته می‌شود. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

پنج حزب چپ میانه به مذاکرات خود برای تشکیل دولتی جدید در فنلاند خاتمه دادند و نتیجه این بود که آنتی رینه، رهبر حزب سوسیال دموکرات فنلاند نخستین نخست وزیر چپ گرای این کشور در 20 سال گذشته می‌شود.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، رینه در صفحه توئیتر خود نوشت: برنامه دولت آماده است و پست‌های وزارتی اختصاص یافته‌اند.

اگرچه رینه اعلام کرد که جزئیات را تا امروز (دوشنبه) منتشر نمی‌کند اما پیش‌نویس درز شده از یک دولت ائتلافی شامل ۷۳۰ میلیون یورو افزایش مالیات برای اجرای کمپین حفظ تخصیص بودجه به خدمات دولتی می‌باشد.

رینه در مصاحبه‌ای با شبکه Yle گفت: دولت جدید من شامل ۱۹ وزیر خواهد بود. من تا روز دوشنبه ترکیب کابینه را اعلام نخواهم کرد.

حزب سوسیال دموکرات‌های رینه در انتخابات پارلمانی ۱۴ آوریل با اختلاف اندکی در جایگاه نخست قرار گرفت به طوری که تنها ۱۷.۷ درصد از آرا آن‌ها را مجبور کرد تا با چهار حزب کوچک‌تر برای تشکیل یک دولت اکثریت شریک شود.

پیش‌نویس تقریباً نهایی این دولت ائتلافی به دست روزنامه فنلاندی Iltalehi قرار گرفت که این روزنامه کل این سند ۱۳۵ صفحه‌ای را در روز یکشنبه افشا کرد. این سند برنامه‌های افزایش مالیات به ارزش ۷۳۰ میلیون یورو برای تأمین افزایش در بودجه دولتی دائمی تا سالی ۱.۲۳ میلیارد یورو تا سال ۲۰۲۳ را نشان داد.

رینه در کمپین انتخاباتی خود وعده افزایش مالیات برای حفظ رفاه گسترده فنلاند را مطرح کرده بود.

وعده‌های انتخاباتی رینه شامل تقویت حقوق بازنشستگی دولتی می‌باشد؛ تغییری که ۱۸۳ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت. علاوه بر افزایش هزینه‌های دائمی، این ائتلاف سرمایه‌گذاری‌های جداگانه در بخش تأسیسات زیربنایی به ویژه در بخش شبکه راه آهن فنلاند را برنامه‌ریزی کرده است.

افزایش مالیات برنامه‌ریزی شده در متن این پیش‌نویس شامل اختصاص ۲۵۰ میلیون یورو اضافی در مالیات سوخت فسیلی طی دوره چهار ساله دولت می‌باشد. مالیات بر درآمد افزایش نخواهد یافت.

براساس این پیش‌نویس، فنلاند یگان قدیمی جنگنده‌های چند منظوره هورنت را نیز به روزرسانی خواهد کرد و تأمین کننده این جنگنده‌های جدید در سال ۲۰۲۱ میلادی انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید