امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 268296 |
تاریخ انتشار : 10 فروردین 1398 - 2:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر هندبال ایران در سال ۱۳۹۷ در هیچ رده سنی نتوانست روی سکوهای آسیایی برود. به گزارش صلح خبر، هندبال ایران در سالی که گذشت هر چند عناوین خوبی در آسیا و جهان به دست نیاورد اما برگزاری مجمع انتخاباتی در پایان این سال نقطه مثبتی بود تا شاید هندبال […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

هندبال ایران در سال ۱۳۹۷ در هیچ رده سنی نتوانست روی سکوهای آسیایی برود.

به گزارش صلح خبر، هندبال ایران در سالی که گذشت هر چند عناوین خوبی در آسیا و جهان به دست نیاورد اما برگزاری مجمع انتخاباتی در پایان این سال نقطه مثبتی بود تا شاید هندبال در سال آینده سرانجام پس از مدت‌ها بلاتکلیفی بتواند با یک برنامه‌ریزی مناسب گام‌های ترقی را طی کند.

تیم ملی ایران در رده نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا در رده پنجم ایستاد. تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ هم پنجم شد. دختران ایران در قهرمانی آسیا ششم شدند تا سکوهای آسیا سهم هندبال ایران نباشد.

حضور ۵ ماهه سرمربی خارجی تیم ملی در ایران

از سوی رحیمی رئیس وقت فدراسیون هندبال زوران کاستاراتویچ سرمربی سابق تیم ملی مونته‌نگرو هدایت تیم ملی هندبال مردان ایران را بر عهده گرفت. او قرار بود علاوه بر تیم ملی بزرگسالان بر روی تیم‌های جوانان و نوجوانان ایران نیز نظارت داشته باشد. قرارداد این مربی تا بعد از بازی‌های آسیایی بود که کاستاراتویچ بعد از ناکامی تیم ملی در جاکارتا و با اتمام قراردادش ۱۰ مهرماه از ایران رفت.

پیگیری لیگ عالی هندبال بانوان با تعطیلی و غیبت

چهاردهمین دوره لیگ عالی بانوان در ابتدا قرار بود ۲ شهریورماه استارت بخورد، با یک هفته تأخیر با حضور هفت تیم از جمعه نهم شهریور ماه آغاز شد. البته در هفته دوم تیم ذوب آهن اصفهان نیز به این مسابقات اضافه شد تا لیگ عالی هندبال زنان با هشت تیم به کار خود ادامه دهد. البته این مسابقات چند هفته بعد و به دلیل حضور تیم شهید چمران لارستان در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا با تعطیلی سه هفته‌ای رو به رو شد. در برخی از هفته نیز برخی تیم‌ها به محل مسابقه نیامدند تا در لیگ عالی زنان شاهد چند دیدار لغو شده باشیم.

قهرمانی لارستان در لیگ عالی هندبال بانوان

در پایان چهاردهمین دوره از رقابت‌های لیگ عالی هندبال بانوان شهید چمران لارستان به عنوان قهرمانی رسید. تأسیسات دریایی نایب قهرمان و تیم ذوب آهن اصفهان سوم شدند.

لغو دیدارها، کتک کاری، گاز اشک‌آور و ۸ مصدوم در لیگ عالی هندبال مردان

با وجودی که در ابتدا لیگ عالی هندبال مردان با ۱۰ تیم قرعه کشی شد و قرار بود از ۱۲ مهرماه استارت بخورد عملاً بازی‌ها با ۹ تیم و یک هفته تأخیر آغاز شد. در جریان لیگ چند دیدار به دلیل مشکلات مالی لغو شد و البته مهمترین حاشیه لیگ در این دوره درگیری تماشاگران و بازیکنان دو تیم فرازبام خاییز دهدشت و زاگرس اسلام آباد غرب بود که با پرتاب گاز اشک‌آور به پایان رسید.

پایان لیگ عالی هندبال با قهرمانی فولاد

سی و یکمین دوره از رقابت‌های لیگ عالی هندبال مردان تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، زاگرس اسلام آباد و فراز بام خائیز در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

پنجمی هندبالیست‌های جوان در قهرمانی آسیا

شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا هندبال جوانان با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه انجام شد که ملی‌پوشان جوان ایران از رسیدن به نیمه نهایی بازماندند و پنجم شدند. ایران در این مسابقات در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های هند، یمن، عمان به پیروزی رسید، در دور دوم مقابل ژاپن و قطر به تساوی و مقابل عربستان شکست خورد.

هندبال ساحلی ایران در قهرمانی جهان هشتم شد

تیم ملی هندبال ساحلی ایران در مسابقات قهرمانی جهان کازان روسیه در جایگاه هشتم جهان ایستاد.

آغاز اردوهای تیم ملی سه ماه قبل از بازی‌های آسیایی

تیم ملی هندبال ایران قبل از بازی‌های آسیایی با مشکلات زیادی رو به رو بود. بعد از انتخاب سرمربی تیم ملی آن هم در فاصله کمتر از سه ماه تا بازی‌های آسیایی بحث گرفتن ویزای سرمربی و جمع شدن لژیونرها در تیم ملی مطرح بود. در نهایت هم اردوها از ۲۶ اردیبهشت، با حضور سرمربی خارجی و بدون لژیونرها آغاز شد. آنها یک اردوی تدارکاتی سه چهار روزه در مالزی داشتند.

تیم ملی هندبال بدون لژیونرهای شاخص در جاکارتا

هرچند که علیرضا رحیمی رئیس وقت فدراسیون قول سکوی و مدال بازی‌های آسیایی را نداد اما انتظار همه از هندبال با وجود لژیونرها و مهره‌های خوب کسب مدال آسیایی بود که محقق نشد. تیم ملی هندبال ایران تنها با چهار لژیونر راهی جاکارتا شد و در پایان رقابت‌ها از رسیدن به نیمه نهایی بازماند و پنجم شد.

ناکامی هندبال ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸/ تیم ایران پنجم شد

تیم ملی هندبال ایران در مرحله گروهی با قطر و مالزی همگروه بود که مقابل مالزی به برتری رسید ولی مقابل قطر شکست خورد. در مرحله اصلی هم تیم ایران با دو شکست از بحرین و کره و یک پیروزی مقابل هنگ کنگ، از راه‌یابی به نیمه نهایی بازماند و در نهایت پنجم شد. این ضعیف‌ترین نتیجه برای هندبال ایران در ۶ دوره اخیر بازی‌های آسیایی بود. تیم ملی هندبال ایران در سه دوره گذشته بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴، ۲۰۱۰ و ۲۰۰۶ به مقام‌های چهارمی، دومی و سومی رسیده بود.

درگیری میان هندبالیست‌های ایران و عربستان در جاکارتا

البته هندبال ایران علاوه بر ناکامی در کسب مدال، بازی‌های آسیایی را با درگیری به پایان رساند. در جریان برگزاری آخرین دیدار تیم ملی هندبال ایران در بازی‌های آسیایی میان بازیکنان ایران و حریف درگیری اتفاق افتاد که سبب شد همه بازیکنان درگیر این موضوع شوند و اوضاع متشنج شود اما بعد از دقایقی کوتاه التهاب میان بازیکنان از بین رفت و بازی از سر گرفته شد.

پنجمی نوجوانان ایران در قهرمانی آسیا

تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند و رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد. تیم ملی هندبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها مقابل امارات، قطر و ژاپن به برتری رسید. این تیم در مرحله دوم با عربستان و چین تایپه همگروه بود که مقابل عربستان به تساوی و مقابل چین تایپه شکست خورده بود. تیم ملی هندبال ایران در نهایت با شکست عربستان مقابل چین تایپه از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند و شانس حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را از دست داد.

جام باشگاه‌های زنان آسیا با پنجمی ایران بین ۶ تیم

تیم هندبال شهید چمران لارستان با چهار شکست و یک پیروزی به مقام پنجم مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا رسید.

قطع همکاری فدراسیون هندبال با نایب رئیس بانوان

علیرضا رحیمی کمی قبل از استعفای خود با میترا نوری نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال قطع همکاری کرد. نوری که اول آذر ۱۳۹۶ با حکم علیرضا رحیمی به عنوان نایب رئیس بانوان این فدراسیون معرفی شده بود، ۶ آبان ماه ۱۳۹۷ و کمتر از ۱۱ ماه با نظر مستقیم علیرضا رحیمی با این فدراسیون قطع همکاری کرد.

استعفای رئیس فدراسیون بعد از ۲ سال / دولو سرپرست شد

در پی قانون منع به کار گیری بازنشستگان علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال از سمت خود استعفا کرد. او در ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۵ با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شده بود. رمضانعلی دولو بعد از او از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد.

ششمی هندبال بانوان ایران در قهرمانی آسیا

هفدهمین دوره از رقابت‌های قهرمانی بانوان آسیا در دو گروه انجام شد. تیم ملی هندبال بانوان ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها مقابل ژاپن، قزاقستان، استرالیا شکست خورد و برابر نیوزلند به برتری رسید. این تیم در مرحله دوم مقابل هنگ کنگ به برتری رسید و در بازی آخر با شکست مقابل استرالیا به عنوان ششمی رسید.

انصراف نماینده ایران از هندبال جام باشگاه‌های مردان آسیا

در حالی که گچساران برای حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا کویت در ابتدا اعلام آمادگی کرده بود، قبل از قرعه کشی از حضور در این مسابقات انصراف داد. البته گچساران برای حضور در این رقابت‌ها که قرار بود به میزبانی اردن و هندوستان برگزار شود انصراف داده بود. هندبال ایران برای حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا دو سهمیه داشت.

پایان دوران سرپرستی دولو با یک حاشیه

رمضانعلی دولو یک هفته قبل از پایان سرپرستی‌اش در فدراسیون هندبال درگیر یک حاشیه شد که البته خودش در نشست خبری ان را یک سوءتفاهم خواند. حسن پروانه پیشکسوت هندبال در گفت و گویی با صلح خبر از موجودی حساب فدراسیون به مبلغ ” ۴۵ هزار دلار به همراه یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان” سخن گفت که بعد از آن دولو از این موجودی ابراز بی‌اطلاعی کرد. علیرضا رحیمی رئیس سابق فدراسیون هندبال نیز در واکنش به صحبت‌های دولو تاکید کرد که اگر دولو صحبت‌هایش را تکذیب نکند، اسناد مربوطه را منتشر خواهد کرد.

در نهایت صورتجلسه تغییر و تحول که به امضای سرپرست جدید و رئیس مستعفی هندبال رسیده، منتشر شد که نشان داد ادعای حسن پروانه و علیرضا رحیمی در مورد موجودی حساب‌های فدراسیون هندبال درست بوده است. در این شرایط دولو مجبور شد تا نشست خبری را یک روز قبل از مجمع انتخاباتی برگزار کند و در مورد آن توضیح دهد.

پایانی خوش برای هندبال ایران با انتخاب رئیس

هندبال ایران در سال‌های اخیر حال و روز خوبی نداشت و مدام با تغییرات مدیریتی همراه بود، به طوری که می‌توان این فدراسیون را یکی از رکوردداران تحولات در رأس مدیریتی در چهار سال اخیر دانست. صندلی ریاست فدراسیون هندبال در ۴ سال اخیر جایگاه ۷ رئیس شد. در اواخر سال ۱۳۹۷ انتخابات فدراسیون هندبال برگزار شد و پاکدل برای ۴ سال رئیس فدراسیون شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید