امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 242206 |
تاریخ انتشار : 08 مهر 1397 - 0:38 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به انتخابات دو ماه گذشته در کشورش، اعلام کرد، پاکستانی‌ها به اصلاحات رأی داده و مسیر صلح خبر و سازش را برگزیده‌اند. به گزارش صلح خبر، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، مخدوم شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به انتخابات دو ماه گذشته در کشورش، اعلام کرد، پاکستانی‌ها به اصلاحات رأی داده و مسیر صلح خبر و سازش را برگزیده‌اند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، مخدوم شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، دولت اسلام‌آباد به دنبال اجرای سیاست شراکت در راستای صلح خبر و آبادانی در قبال همسایگان خود و سایر کشورها است.

وی ادامه داد، ایجاد محیطی مسالمت‌آمیز برای پیشبرد برنامه توسعه کشورش در سطوح ملی و منطقه‌ای امری ضروری است.

قریشی اظهار کرد، سیاست‌ها و برنامه‌های مبتنی بر یکپارچگی در دوران رهبری عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان به ایجاد فصلی جدید در این کشور منجر شده است.

وی با اشاره به اشاعه پوپولیسم و انزواگرایی، تصریح کرد: زمانی که دنیا نیازمند پل است، ما شاهد قلعه‌سازی هستیم. وقتی جهان ما به بزرگراه‌ها نیاز دارد، ما شاهد دیوارها هستیم.

رییس دستگاه دیپلماسی پاکستان خاطرنشان کرد، اشکال جدید امپریالیسم در حال ظهور است که به روند چندجانبه‌گرایی آسیب می‌زند.

وی اعلام نمود: پاکستان به دنبال روابط با هند بر مبنای احترام متقابل و برابری است.

او با اشاره به این که دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد قصد مذاکره داشته‌اند، افزود: دهلی نو برای سومین بار مذاکره را لغو کرده است. وی تاکید کرد: آن‌ها سیاست را به صلح خبر ترجیح می‌دهند.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به موضوع افغانستان، تأکید کرد، پایان جنگ در این کشور راهکار نظامی ندارد. پاکستان به حمایت خود از فرآیند صلح خبر و سازش به رهبری افغان‌ها ادامه می‌دهد. امنیت در افغانستان تاثیر مستقیمی بر امنیت پاکستان دارد.

قریشی اظهار کرد، در ۱۷ سال گذشته پاکستان به روند مبارزه با تروریسم ادامه داده است و همچنان با این پدیده که از سوی همسایه شرقی آن حمایت می‌شود، مواجه است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید