امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 311397 |
تاریخ انتشار : 06 مهر 1398 - 7:13 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر سامانه‌های پدافند هوایی سوریه هواپیماهای متخاصم در اطراف گذرگاه “البوکمال/القائم) سوری –عراق در جنوب رود فرات در شرقی‌ترین نقطه این کشور را رهگیر کردند. به گزارش صلح خبر، یک منبع میدانی گفت، هواپیماهای جنگی که احتمالا اسرائیلی بودند، در ساعات پایانی شب گذشته حملاتی به مواضع نظامی در […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

سامانه‌های پدافند هوایی سوریه هواپیماهای متخاصم در اطراف گذرگاه “البوکمال/القائم) سوری –عراق در جنوب رود فرات در شرقی‌ترین نقطه این کشور را رهگیر کردند.

به گزارش صلح خبر، یک منبع میدانی گفت، هواپیماهای جنگی که احتمالا اسرائیلی بودند، در ساعات پایانی شب گذشته حملاتی به مواضع نظامی در شمال شرق البوکمال در طول 12 کیلومت داشتند.

این منبع به اسپوتنیک گفت: سامانه‌های دفاع هوایی سوریه توانستند اکثر موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های متخاصم به منطقه را رهگیری و ساقط کنند در حالی که برخی موشک‌ها به اهداف خود اصابت کردند. وی تاکید کرد، این حملات تلفات جانی و زخمی در بر نداشت و تنها به خسارات مادی محدود شد.

یگان اطلاع‌رسانی جنگ وابسته به حزب‌الله لبنان نهم ماه جاری میلادی نیز اعلام کرده بود، اسرائیل پادگان ارتش سوریه در منطقه تحت احداث در منطقه البوکمال در شرق سوریه را هدف گرفت.

یگان اطلاع‌رسانی جنگ به نقل از یک منبع امنیتی در سوریه گفت، حمله دشمن پادگانی در دست احداث ارتش سوریه و هم‌پیمانانش را هدف گرفت که برای سربازان دور از خانه‌های غیرنظامیان تعبیه شده بود و این ساختمان در زمان حمله خالی بود و هیچ تلفاتی برخلاف آنچه شایعه شد نداشت.

منابع ویژه 17 ماه جاری میلادی نیز گفتند، جنگنده‌های وابسته به ائتلاف آمریکایی چهار حمله هوایی به منطقه گذرگاه البوکامال بین سوریه و عراق داشتند که نقاط وابسته به حشد شعبی را هدف گرفتند.

این منابع اشاره کردند، حملات آمریکایی روستای “الهری” در شمال گذرگاه و در پنج کیلومتری خاک عراق در شرق البوکمال را هدف گرفت که در آنجا سوری‌های قبیله الدلیم ساکن هستند

به گفته این منابع، این گذرگاه بین دو کشور به دلیل این حملات بسته شد.

گذرگاه البوکمال سال 2014 با تسلط داعش بر شهر القائم عراق بسته شده بود.

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید