امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 229868 |
تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1397 - 1:55 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی با اجرای یک ساعته ١٣ هنرور موسیقی نواحی حاضر در جشنواره از استان‌های مختلف شروع شد که خارج از حوصله برخی از حاضران سالن بود و منجر به خالی شدن برخی از صندلی‌ها شد. به گزارش صلح خبر، گرچه زمان بیشتری از مراسم اختتامیه برای […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی با اجرای یک ساعته ١٣ هنرور موسیقی نواحی حاضر در جشنواره از استان‌های مختلف شروع شد که خارج از حوصله برخی از حاضران سالن بود و منجر به خالی شدن برخی از صندلی‌ها شد.

به گزارش صلح خبر، گرچه زمان بیشتری از مراسم اختتامیه برای اجرا به هنروران اختصاص داده شد اما آنها کمترین فرصت را برای بیان مشکلات و حرف‌هایشان داشتند.

بانوانی با لباس محلی منطقه گیلان در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی که جمعه‌شب – ١٤ اردیبهشت – در کرمان برگزار شد، به مهمانان خوش‌آمد می‌گفتند.

آئین پایانی این مراسم بر خلاف سال‌های گذشته که در باغ فتح‌آباد برگزار می‌شد، امسال در سالن همایش خواجه نصیر کرمان اجرا شد؛ سالنی که نور و صدای مناسبی برای این مراسم نداشت و برخی از صندلی‌هایش خراب بود.

با آنکه جشنواره موسیقی نواحی یازدهمین دوره کاری خود را پشت سر می‌گذارد و بسیاری از هنروران پیشکسوت موسیقی اقوام در آن حضور داشته‌اند اما در ویدئو اجراهای این دوره از صدای موسیقی متن آهنگ «چونی بی من» با صدای همایون شجریان استفاده شد.

یکی از نکات قابل توجه این دوره از جشنواره استفاده از هنرهای سنتی از جمله پته کرمان و ترمه در طراحی صحنه بود. صحنه مراسم اختتامیه با ترمه و صحنه سالن اتاق بازرگانی که در طول جشنواره، هنروران در آن اجرا کردند، با پته و قالی دستبافت کرمان طراحی شده بود.

جشنواره موسیقی نواحی از بودجه دولتی بهره می‌برد، با این حال، هیچ برنامه‌ای برای پذیرایی از مهمانان در سالن مراسم اختتامیه وجود نداشت.

یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی که از روز سه‌شنبه – ١١ اردیبهشت – در کرمان شروع به کار کرده بود، جمعه ١٤ اردیبهشت به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید