امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 246179 |
تاریخ انتشار : 24 آذر 1397 - 17:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر علیرضا خلیلی نیا در گفتگو با خبرنگار صلح خبر با اشاره به سئوالات مداوم شهروندان آبادانی در مورد علت عدم اعمال معافیت پرداخت آب بهای دوره یاد شده که توسط استاندار قول داده شده بود، افزود: سازمان منطقه آزاد اروند باید این هزینه دو میلیارد تومان را به حساب […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

علیرضا خلیلی نیا در گفتگو با خبرنگار صلح خبر با اشاره به سئوالات مداوم شهروندان آبادانی در مورد علت عدم اعمال معافیت پرداخت آب بهای دوره یاد شده که توسط استاندار قول داده شده بود، افزود: سازمان منطقه آزاد اروند باید این هزینه دو میلیارد تومان را به حساب آبفا واریز کند تا این بخشودگی اعمال شود. به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند این مسئله برای طرح در هیئت مدیره سازمان و گرفتن امضاء آنان برای واریز مبلغ در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: آن دسته از شهروندانی که قبض دوره یاد شده (۲۵۲) را پرداخت کرده اند پس از اعمال معافیت این مبلغ به عنوان بستانکار در قبوض بعدی آنان اعمال می شود، به طور قطع این قول شدنیست اگر منطقه به قولش عمل کند.

هدر رفت آب زیاد است

مدیر اداره امور آب و فاضلاب آبادان در بخش دیگری از سخنان خود هدر رفت آب در این شهر را زیاد عنوان کرد و گفت: روزانه ۱۴ هزار متر مکعب آب میان مشترکان آب شهری توزیع می شود که بخش زیادی از آن پرت می شود.

خلیلی نیا از فرسودگی خطوط و شکستگی ۱۰ درصدی آن به عنوان برخی از دلائل هدر رفت آب در آبادان نام برد و افزود: ۴۰ درصد آب در این شهر به مصارف غیر شرب می رسد که آبیاری فضای سبز شهرداری و آبیاری کشاورزی به خصوص در نقاط حاشیه ای از جمله آن است.

وی با بیان اینکه ماهانه ۴۰۰ میلیون تومان صرف خرید کلر و مواد منعقد کننده برای افزودن به آب آبادان می شود، بر لزوم جمع شدن موضوع پرتی های آب تاکید کرد و اظهار کرد: اگر چنین نشود مشکل کمی و افت فشار آب در برخی مناطق برطرف نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه آبادان تنها ۶۰ درصد شبکه فاضلاب دارد، تصریح کرد: از ۷۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب موجود در آبادان ۳۰۰ کیلومتر آن به دلیل فرسودگی نیاز به اصلاح دارد ضمن آنکه به طراحی و احداث ۴۰۰ کیلومتر شبکه جدید نیز نیاز داریم، انجام این کارها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

مدیر اداره امور آب و فاضلاب آبادان یادآور شد: در بخش آب ۸۵۰ کیلومتر شبکه در آبادان داریم که ۳۰۰ کیلومتر آن نیاز به اصلاح دارد ضمن آنکه باید ۱۴۰ کیلومتر خط جدید نیز احداث شود، برای انجام این کارها ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته خلیلی نیا ۱۲۷ هزار مشترک آب و فاضلاب در آبادان وجود دارد که از این تعداد ۶۸ هزار مشترک آب و ۵۹ هزار مشترک فاضلاب هستند.

کد خبر 4485792

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید