امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 199258 |
تاریخ انتشار : 08 آبان 1396 - 20:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله محیط زیست صلح خبر ؛ به گزارش ایسنا، مسعود تجریشی امروز  در جریان بازدید از شرکت خالص‌سازان روی ایران، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه فشارهای سیاسی تاثیری بر تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با مسائل زیست‌محیطی ندارد، اظهار کرد: فرآیند ارزیابی زیست‌محیطی، یک فرآیند طولانی است به طوری که وقتی یک فرآیند زیست‌محیطی ارائه […]

به گزارش مجله محیط زیست صلح خبر ؛

به گزارش ایسنا، مسعود تجریشی امروز  در جریان بازدید از شرکت خالص‌سازان روی ایران، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه فشارهای سیاسی تاثیری بر تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با مسائل زیست‌محیطی ندارد، اظهار کرد: فرآیند ارزیابی زیست‌محیطی، یک فرآیند طولانی است به طوری که وقتی یک فرآیند زیست‌محیطی ارائه می‌شود در داخل استان و یا سازمان همه مواردی که در رابطه با آن وجود دارد مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و سپس در یک هیئت تصمیم‌گیری می‌شود و فشار سیاسی بر تصمیمات اتخاذ شده ثاثیری ندارد.

این مسئول ادامه داد: در زمان ارزیابی یک مسئله چند گزینه در نظر گرفته می‌شود تا از بین گزینه‌ها بهترین گزینه که آثار سوء زیست‌محیطی آن کمتر است، انتخاب می‌شود.

وی افزود: حدود 4 درصد از پسماندهایی که در کشور جمع‌آوری می‌شود صنعتی است و از آنجایی که ایران کشور صنعتی نبوده و در حال گذر و حرکت به سمت صنعتی شدن است، پسماندهای زیاد صنعتی وجود ندارد ولی همین پسماندهایی که وجود دارد، آثار زیادی را برای محیط زیست به دنبال دارد؛ چرا که ایران به لحاظ آبی، کشور بسیار شکننده‌ای است و اگر این پسماندها وارد خاک‌های حاصل‌خیز شود، منابع آبی و خاکی موجود از دست می‌رود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، یادآور شد: مهم‌ترین عامل آلودگی آب‌ و هوا در شهر، خودروها و در بیرون از شهر تالاب‌های خشک شده‌ای است که گرد و غبار از آن‌ها ایجاد می‌شود و در حال حاضر طرح ملی در قالب احیای تالاب‌ها و مدیریت گرد و غبار برای جلوگیری از این نوع آلودگی‌ها در حال اجرا است.

وی همچنین گفت: هنوز برای انتقال پسماندهای شهرک روی تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، مسعود تجریشی در حاشیه بازدید از محل دپوی پسماند شهرک تخصصی روی استان زنجان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اگر بخواهیم توسعه اقتصادی، اجتماعی، اشتغال و زندگی و محیط زیست سالم داشته باشیم چنین شرایطی مستلزم آن است که برخی از استانداردها به طور حتمی رعایت شود.

این مسئول ادامه داد: بر اساس آنچه که مشاهده شد، وضعیت دپوی این فیلتر کیک‌ها با برخی از اقدامات مهندسی و مدیریتی می‌تواند شرایط بهتری را به لحاظ زیست‌محیطی داشته باشد و دانشگاه‌های منطقه می‌توانند در رابلطه با تبعات وجود این فیلتر کیک‌ها در سال‌های گذشته اعلام نظر کنند و به لحاظ حاکمیتی دانشگاه علوم‌پزشکی موظف است آثار این مواد بر سلامت انسان را گزارش کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون در رابطه با انتقال این پسماندها تصمیمی گرفته نشده است، افزود: روند در سازمان محیط زیست بر این است که ابتدا طرحی پس از ابلاغ، آثار زیست‌محیطی آن بررسی می‌شود و وقتی که نبود آلایندگی آن تایید شد به مرحله اجرا درمی‌آید و اولویت با پروژه‌هایی است که خسارت زیست‌محیطی آن کمتر است و پس از تصمیم‌گیری اقدامات مدیریتی در رابطه با آن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

تجریشی در رابطه با نوع رفتار با واحدهایی که استانداردهای حد مجاز آلایندگی را رعایت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: ابتدا از این واحدها پایش انجام می‌شود و سپس از آن واحد نمونه‌برداری کرده و در صورت وجود آلایندگی بیش از حد مجاز ابتدا به این واحدها تذکر داده می‌شود و سپس جریمه برای رفع مشکل آلودگی و در صورت عدم رعایت واحد آلاینده پلمب می‌شود و این روندی است که بر اساس قانون مشخص شده است و اگر واحدی نتواند استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت کند، آن واحد حتما پلمب خواهد شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: با پلمب کردن، مشکل ایجاد آلودگی در کوتاه‌مدت حل می‌شود. پلمب کردن خط آخر است ولی مشکلات به طور اساسی حل نمی‌شود و سازمان محیط زیست موظف است نسبت به هرگونه تخریب محیط زیست و این‌گونه موارد واکنش نشان داده و اقدام کند.

وی تصریح کرد: صنایع همواره آلودگی دارند ولی اقداماتی برای رفع آلودگی وجود دارد و در جایی که امکان رفع آلودگی بر اساس مطالعات دانشگاهی و اصولی بسیار مهم است و مثلا بیکاری 10 نفر برای جامعه مزیت اقتصادی بیشتری دارد نسبت به اینکه تعداد بسیاری از مردم یک منطقه به خاطر آلودگی زیست‌محیطی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

تجریشی اظهار کرد: سازمان بر اساس الزامات قانونی که دارد باید با صنایعی که آلایندگی بیش از حد مجاز ایجاد می‌کنند در مورد برنامه مدیریتی رفع آلودگی آنان بحث و اقدامات انجام شده توسط آنان را ارزیابی کند.
انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید