امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 245383 |
تاریخ انتشار : 12 آذر 1397 - 11:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سلامت صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر، ایرج حریرچی، روز دوشنبه در نشست خبری، در ابتدا به ارائه گزارشی از مهم ترین رویدادهای حوزه سلامت کشور در روزهای اخیر پرداخت و در ادامه پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود. وی با عنوان این مطلب که بیش از ۹۵ درصد مردم نیازی به مصرف […]

به گزارش مجله سلامت صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر، ایرج حریرچی، روز دوشنبه در نشست خبری، در ابتدا به ارائه گزارشی از مهم ترین رویدادهای حوزه سلامت کشور در روزهای اخیر پرداخت و در ادامه پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

وی با عنوان این مطلب که بیش از ۹۵ درصد مردم نیازی به مصرف مکمل ها ندارند، گفت: بازار مکمل ها یکی از ابزارهای کاملا روشن برای تقاضای القائی در حوزه سلامت است و قاچاق و تقلب در این بازار خیلی شایع است.

حریرچی با اشاره به فرهنگ نادرست مردم برای مصرف مکمل ها، افزود: متاسفانه برخی پزشکان هم این مکمل ها را تجویز می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، در ارتباط با بودجه وزارت بهداشت در سال ۹۸، گفت: ما محدودیت های دولت را درک می کنیم اما انتظار داریم حمایت های لازم از حوزه سلامت صورت بگیرد. با توجه مشکلات اقتصادی مردم، مراجعات به مراکز درمانی بخش دولتی افزایش می یابد که لازم است به بودجه سازمان بیمه سلامت، بیشتر توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه بودجه بیمه سلامت باید بر اساس حق بیمه تعریف شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از افراد تحت پوشش بیمه سلامت رایگان بیمه شده اند، باید حق بیمه این افراد بر مبنای ۷ درصد که حداقل قانون کار است، تامین شود که این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.

حریرچی ادامه داد: دولت یا باید حق بیمه را افزایش دهد، یا اینکه از طریق سوبسید تقویت کند که مورد دوم قابل انجام است.

وی با تاکید بر دستور رئیس جمهور برای حمایت از بودجه سلامت، تصریح کرد: در مورد یک درصد ارزش افزوده که بر اساس تراکنش ها این سهم مشخص می شود، نمی توان انتظار داشت با توجه به شرایط اقتصادی کشور، این میزان بالا نباشد.

حریرچی افزود: ۱۰ درصد هدفمندی نیز طبق قانون به وزارت بهداشت اختصاص پیدا خواهد کرد. در مورد درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت که بیمارستان ها هستند، در اکثر سال ها محقق نمی شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، در واکنش به سئوال خبرنگار صلح خبر، مبنی بر اینکه رئیس انجمن داروسازان ایران در نامه ای به رئیس سازمان غذا و دارو، خوا ستار تجویز دارو توسط پزشکان بر اساس ژنریک باشد، گفت: ما این دغدغه علمی و اقتصادی رئیس انجمن داروسازان ایران را قابل تقدیر می کنیم و اگر ثابت شود در تجویز دارو روابط غیرعلمی رخ داده است، برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی شرکت های دارویی به دنبال انحصار محصولات خود هستند، در مقابل این نکته نیز وجود دارد که پزشک داروی ژنریک تجویز می کند، اما داروخانه داروی برند ژنریک یا برند به بیمار تحویل می دهد، چون سود بیشتری دارد.

حریرچی افزود: بیمه ها فقط داروی ژنریک را پوشش می دهند. 

تکمیل می شود…

کد خبر 4474356
حبیب احسنی پور

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید