امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 496496 |
تاریخ انتشار : 08 اسفند 1401 - 13:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وزیر امور خارجه مجارستان گفت: انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم باید به عنوان یک حمله تروریستی تلقی شود و سازمان ملل باید در تحقیقات درباره این انفجارها مشارکت کند. به گزارش صلح خبر به نقل از اسپوتنیک، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان در مصاحبه با ریانووستی گفت که سازمان ملل باید در تحقیق […]

وزیر امور خارجه مجارستان گفت: انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم باید به عنوان یک حمله تروریستی تلقی شود و سازمان ملل باید در تحقیقات درباره این انفجارها مشارکت کند.

به گزارش صلح خبر به نقل از اسپوتنیک، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان در مصاحبه با ریانووستی گفت که سازمان ملل باید در تحقیق درباره انفجارهای خطوط لوله گاز نورد استریم مشارکت کند.

او گفت: من فکر می‌کنم در چنین مسائلی، سازمان ملل قطعا باید نقش داشته باشد. چرا؟ زیرا سازمان ملل متحد به عنوان یک نهاد برای کشورهای همفکر ایجاد نشده است. سازمان ملل متحد ایجاد شده است تا به عنوان بستری برای همه کشورها باشد. برای گفتگو با یکدیگر، که حتی یکدیگر را دشمن می‌دانند… من فکر می‌کنم سازمان ملل باید چارچوبی برای چنین تحقیقاتی ارائه دهد. من فکر می‌کنم سازمان ملل می‌تواند بستر خوبی برای چنین تحقیقاتی باشد.

وی افزود: وقتی صحبت از محیط امنیتی چالش برانگیزی به میان می‌آید، من معتقدم که سازمان ملل باید نقش بزرگ‌تری در اینجا ایفا کند. زیرا سازمان ملل اساساً آخرین راه‌حل است، جایی که همه در آن نمایندگی می‌شوند، جایی که هر نوع بحثی می‌تواند انجام شود، زیرا همه هستند. در اینجا، و زیر چتر سازمان ملل، حتی دشمنان نیز می‌توانند و باید با یکدیگر صحبت کنند. بنابراین من معتقدم که سازمان ملل باید واقعا نقش خود را ایفا کند، اما در حال حاضر اینطور نیست.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد: هر اتفاقی که در خط لوله نورد استریم افتاد، واقعاً رسوایی است، زیرا اساساً این اولین باری است که چنین زیرساخت مهم اروپایی مورد حمله قرار می‌گیرد – توسط هر کسی، اما مورد حمله قرار گرفته است. و چنین حمله‌ای باید به عنوان حمله تروریستی در نظر گرفته شود. که اساسا یک حمله تروریستی است

او تاکید کرد: . مجارستان از تحقیقات در مورد خرابکاری نورد استریم حمایت می‌کند و ما از یک تحقیق جامع، عمیق، ساختارمند و دقیق درباره آنچه اتفاق افتاده است حمایت می‌کنیم. صرف نظر از اینکه چه کسی آن را آغاز کرده است، ما از انواع تحقیقات حمایت می‌کنیم که این امید را به ما می‌دهد که بدانیم چه کسی و چرا مرتکب آن شده است.

وزیر امور خارجه مجارستان همچنین نسبت به موضع دوگانه کشورهای غربی که خواستار آزادی رسانه‌ها و همزمان اعمال تحریم‌ها علیه روزنامه‌نگاران هستند، ابراز شگفتی کرد.

روز شنبه، اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرد که ۱۲۱ فرد و نهاد روسی از جمله رسانه‌ها و روزنامه نگاران را هدف قرار می‌دهد.

وی گفت: خب، ما اغلب به خاطر تضمین نکردن آزادی رسانه‌ها در مجارستان مورد انتقاد قرار می‌گیریم. اگرچه تنها دلیل این انتقاد این است که برخلاف هر بخش دیگر از اروپا، در مجارستان، رسانه‌ها واقعا قطبی هستند.

وزیر امور خارجه مجارستان تصریح کرد: ۹۸ درصد رسانه‌های اروپا لیبرال هستند و بقیه گرایشات دیگر دارند. در مجارستان، رسانه‌های محافظه‌کار و لیبرال تقریباً نصف نصف هستند و این توسط غرب یا جریان اصلی لیبرال، به‌عنوان آزادی رسانه‌ها قلمداد نمی‌شود. اما همین کسانی که ما را به خاطر آزادی رسانه‌ها قضاوت می‌کنند، روزنامه‌نگاران را تحت تحریم قرار می‌دهند. برای من، کمی گیج کننده است.

بوداپست اغلب از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل “عملیات نظامی ویژه” این کشور در اوکراین انتقاد می‌کند و استدلال می‌کند که آنها نتوانسته‌اند به هدف اعلام شده خود برای تضعیف مسکو دست یابند.

فهرست تحریم‌های جدید شامل کانال عربی RT و کانال عربی اسپوتنیک، گروه رسانه‌ای بین‌المللی Rossiya Segodnya و مدیر اجرایی آن و خبرنگاران مانند سردبیر رگنوم، هستند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید