امروز: یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 12 ذو القعدة 1445 | 2024-05-19
کد خبر: 286320 |
تاریخ انتشار : 23 خرداد 1398 - 16:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری کنگره مشاهیر کرد یک ضرورت است، گفت: این وزارتخانه از برگزاری هر چه بهتر این کنگره حمایت می‌کند. به گزارش صلح خبر، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و پیرامون مسائل […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری کنگره مشاهیر کرد یک ضرورت است، گفت: این وزارتخانه از برگزاری هر چه بهتر این کنگره حمایت می‌کند.

به گزارش صلح خبر، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و پیرامون مسائل فرهنگی استان بحث و تبادل نظر کردند.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان اعلام نمود: حوزه فرهنگ و هنر کردستان بایستی بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی، پیگیری مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر توسط استاندار کردستان را قابل توجه دانست و اضافه کرد: خوشحال و خرسندیم که مسئولان کردستان با جدیت پیگیر مطالبات و مسائل حوزه فرهنگ و هنر هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره مشاهیر کرد یک ضرورت است، گفت: این وزارتخانه با بسیج امکانات از برگزاری هر چه بهتر این کنگره حمایت می‌کند.

استاندار کردستان هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های قابل توجهی از منظر فرهنگی دارد، پیشینیه فرهنگی این استان و وجود ستاره ها نام آور در تمامی عرصه‌های هنری گواه این مدعاست.

بهمن مرادنیا، ارتقای سرانه فضای فرهنگی را یکی از مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر استان برشمرد و افزود: در همین راستا پروژه تالار مرکزی سنندج و کلنگ زنی ساخت هشت ساختمان پلاتو در هشت شهرستان استان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای ساخت این فضاهای فرهنگی جذب شده است و بر اساس قراردادهای منعقده با پیمانکاران این پروژه‌ها امیدواریم طی ماه‌های آینده شاهد افزایش قابل توجه سرانه فضای فرهنگی استان باشیم

استاندار کردستان در ادامه همچنین با اشاره به برگزاری کنگره مشاهیر کرد، گفت: کنگره مشاهیر کرد در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه سال جاری در سنندج با معرفی و تجلیل از ۳۰ مشاهیر بین المللی «کُرد» و پنج کردشناس برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این دیدار، مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان را تشریح و خواستار جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید