امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 307514 |
تاریخ انتشار : 19 شهریور 1398 - 16:20 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر به گفته یک دیپلمات دولت روسیه، این کشور امید دارد مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان، تنها به حالت تعلیق درآمده و طبق توصیف دونالد ترامپ، پایان آن رقم نخورده باشد. به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

به گفته یک دیپلمات دولت روسیه، این کشور امید دارد مذاکرات نمایندگان آمریکا و طالبان، تنها به حالت تعلیق درآمده و طبق توصیف دونالد ترامپ، پایان آن رقم نخورده باشد.

به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، رئیس دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است: “ما از متوقف شدن این رویه اظهار تاسف می‌کنیم. ما همچنان فکر می‌کنیم این گفتگوها ‘نمرده’ و تنها به حالت تعلیق درآمده است. احساسات هر دو طرف بالا گرفته، اما ما معتقدیم در یک مقطع زمانی، هر دو طرف باز می‌گردند و با ادامه گفتگو، توافق را نهایی می‌کنند”. کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در افغانستان نیز به شمار می‌رود.

به گفته این مقام دیپلمات، توافق مذکور در نظر روسیه به عنوان “قدمی مهم که راه را جهت سازش ملی و حل‌ و فصل بحران افغانستان هموار می‌کند” مطرح بوده است. او می‌گوید: “ما انتظار داریم که این اتفاق نهایتا رخ دهد”.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه از لغو دیدار محرمانه خود با طالبان و محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در “کمپ دیوید” خبر داد و مذاکرات صلح خبر آمریکا با طالبان را “مرده” عنوان کرد.

طی چند روز گذشته، انفجاری در کابل (پایتخت افغانستان) و در نزدیکی سفارت آمریکا، مقر محلی ناتو و دیگر ساختمان‌های دولتی رخ داد؛ طالبان مسئولیت این حمله که منجر به کشته شدن دو تن از پرسنل ناتو (یک آمریکایی و یک رومانیایی) شد را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید