امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 353419 |
تاریخ انتشار : 28 فروردین 1399 - 15:34 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: اولین کشتی ۷۵ هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان، وارد بندر چابهار شد. به گزارش صلح خبر به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار کرد: کشتی نگار از شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: اولین کشتی ۷۵ هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان، وارد بندر چابهار شد.

به گزارش صلح خبر به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار کرد: کشتی نگار از شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، حامل ۲۰۳ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت است که اولین محموله کمک های بشردوستانه و دهمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان را حمل می کند و امروز (چهارشنبه ۲۷ فروردین) از بندر کاندلای هند وارد بندر شهید بهشتی شد.

وی افزود: این محموله حدود ۵ هزار تن گندم اهدایی دولت هند به افغانستان است که پس از تخلیه که فرایند آن به سرعت در حال انجام و رو به اتمام است از طریق مرز میلک به افغانستان ترانزیت می شود.

عبدالغفور لیوال؛ سفیر کشور افغانستان در ایران که همزمان با ورود کشتی گندمی و در راس هیاتی از بندر شهید بهشتی و فرایند تخلیه محموله گندم بازدید کرده است، ضمن ابراز خرسندی از ورود اولین محموله گندم اظهار کرد: این اولین محموله از مجموعه ۷۵ هزار تنی گندم است که قرار است از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود.

 وی از دو کشور دوست هندوستان و کشور دوست و همسایه؛ جمهوری اسلامی ایران در انتقال و ترانزیت گندم در شرایط بسیار سخت، مهم و حساس کنونی که منطقه و جهان از بحران شیوع بیماری کرونا در رنج است؛ تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مستقیم همکاران در جمهوری اسلامی ایران، این گندم هر چه سریعتر به افغانستان برسد.

سفیر افغانستان در ایران با بیان اینکه  به جهت رسیدن اولین محموله به بندر چابهار سفر کرده است، از مسئولین جمهوری اسلامی ایران خصوصا در بندر چابهار در تسریع و تکمیل فرایند تخلیه و بارگیری که موجب رفع نیاز مردم افغانستان در این شرایط به این محموله خواهد شد، تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید