امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 241432 |
تاریخ انتشار : 03 مهر 1397 - 8:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر، تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت‌های AVC CUP در حالی به مقام هشتمی رسید که در دوره گذشته عنوان ششمی را کسب کرد. البته کسب سه پیروزی متوالی در مرحله گروهی رقابت‌ها از نکات مثبت در نتایج تیم ملی بود. پروین یادآور کارشناس والیبال […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر، تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت‌های AVC CUP در حالی به مقام هشتمی رسید که در دوره گذشته عنوان ششمی را کسب کرد. البته کسب سه پیروزی متوالی در مرحله گروهی رقابت‌ها از نکات مثبت در نتایج تیم ملی بود.

پروین یادآور کارشناس والیبال ایران در گفتگو با خبرنگار صلح خبر، درباره کسب نتایج تیم ملی والیبال بانوان در رقابت های AVC CUP گفت: آرزوی تمام مربیان این است که دختران، بهترین نتیجه را کسب کنند. بهترین تیم های والیبال زنان دنیا در آسیا هستند و همین کار را برای ملی پوشان ما سخت می کند. آرزوی ما این است تا روزی تیم ملی والیبال بانوان در بین ۴ تیم عالی آسیا قرار بگیرد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات بازیکنان تلاش خود را کردند اما عنوانی بهتر از هشتمی کسب نشد. با توجه به اینکه تیم ما به عنوان سرگروه، مرحله گروهی را پشت سر گذاشته بود اما متأسفانه با برخورد با تیم چین نتوانست جزو چهار تیم عالی قرار گیرد.

کارشناس والیبال تأکید کرد: چین، ژاپن، تایلند، کره جنوبی و چین تایپه، ۵ تیم عالی آسیا هستند که این کار را برای ما سخت می کند. دسترسی به این تیم ها بسیار مشکل است و شاید ما بتوانیم با یک برنامه ریزی خوب ابتدا به تیمی مانند چین تایپه برسیم.

یادآور در ادامه گفت: اگر در مرحله گروهی مسابقات با یک یا دو تیم از این ۵ تیم عالی آسیا همگروه می شدیم، تیم ما توان شکست دادن آنها را نداشت. در این دوره شانس کمی با ما یار بود و قرعه خوبی نصیبمان شد که توانستیم با کسب سه پیروزی به عنوان سرگروه صعود کنیم اما در  ادامه دیدید که به تیم قدرتمند چین رسیدیم و مقابل آنها شکست خوردیم.

وی درباره حضور تیم ها در این دوره از مسابقات تصریح کرد: چین، کره و ژاپن معمولا تیم های دوم خود را راهی AVC CUP می کنند و تیم هایی که در سطح دوم و سوم آسیا قرار دارند مانند استرالیا و قزاقستان و ایران با تیم های اصلی خود شرکت می کنند.

کارشناس والیبال درباره اینکه اگر ایران در مرحله گروهی رقابت ها در بازی آخر استراتژی باخت به استرالیا را انتخاب می کرد تا به چین نخورد، اظهار داشت: برخی علاقه مند هستند که از چنین تفکراتی استفاده کنند. این به تصمیم و تفکر کادر فنی بر می گردد که آیا برای برخورد نکردن با تیمی قوی در دور دوم مسابقات، یک باخت مصلح خبرتی بدهند. به اعتقاد من این عملی جوانمردانه نیست و چنین تفکرات و شیطنت هایی نیز در مسابقات ممکن است وجود داشته باشد.

یادآور در پاسخ به این سوال که مشکل کجای کار است که تیم بانوان نمی تواند در آسیا دارای مقام شود؟ خاطرنشان کرد:  کشورهای شرق آسیا مدام در حال شرکت در مسابقات هستند اما تیم ما تنها در یک تورنمنت مجارستان شرکت کرد که البته تیم های باشگاهی در آن حضور داشتند. دوم اینکه اردوهای آماده سازی ما بسیار طولانی است در حالی که در شرق آسیا این گونه نیست. نکته دیگر اینکه ما لیگ پویایی را در داخل کشور برگزار نمی کنیم و همین باعث می شود تا ملی پوشان در تعداد مسابقات کمتری شرکت کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که نحوه انتخاب ملی پوشان چگونه است؟ اظهار داشت: تمرینات تیم ملی پشت درهای بسته است و شرایط به گونه ای نیست که مربیان بتوانند در آن حضور داشته باشند و شاهد تمرین آنها باشند. به همین دلیل نمی دانیم که معیار و انتخاب چگونه است. اگر من به عنوان مربی در تمرینات حاضر باشم می دانم که چگونه و بر چه اساسی ملی پوشان روند آماده سازی خود را طی می کنند و ما نیز می توانیم آن متد را برای پرورش سایر بازیکنان به کار گیریم اما متأسفانه متد خاصی در این زمینه نداریم.

کارشناس والیبال همچنین درباره تغییر مداوم سرمربیان تیم ملی نیز تصریح کرد: مربیان تیم ملی باید در طولانی مدت با ملی پوشان کار کنند. همانطور که می بینید تیم ژاپن همیشه از یک مربی استفاده می کند و معمولا این شیوه در تیم های اول، یکسان است اما ما مدام در حال تغییر مربی هستیم و همین باعث می شود تا نتوانیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

یادآور در پایان تأکید کرد: برای کسب موفقیت در آسیا مسائل زیادی می تواند تأثیر بگذارد مهمترین آن برگزاری یک لیگ پویا است که متأسفانه در ایران هر تیمی که ملی پوش بیشتری را در اختیار بگیرد مشخص است که قهرمانی برای او است. به همین دلیل هیچ رقابتی برای تیم ها وجود ندارد. امیدوارم با حضور کعبی زاده در رأس والیبال زنان، این مشکلات به زودی برطرف شود و شاهد روزهای خوبی برای والیبال زنان باشیم.

کد خبر 4410836
ساناز سلیمان آبادی

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید