امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 344310 |
تاریخ انتشار : 07 اسفند 1398 - 9:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/یزد استاندار یزد با تاکید بر این که هیچ تصوری از نمای سه هفته آینده استان برای اعمال سیاست‌های محدودکننده به علت کرونا ویروس وجود ندارد، بر پیش گرفتن سیاست‌های خنثی به ویژه در تبلیغات حوزه گردشگری در این بازه زمانی تاکید کرد. «محمدعلی طالبی» استاندار یزد در […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/یزد استاندار یزد با تاکید بر این که هیچ تصوری از نمای سه هفته آینده استان برای اعمال سیاست‌های محدودکننده به علت کرونا ویروس وجود ندارد، بر پیش گرفتن سیاست‌های خنثی به ویژه در تبلیغات حوزه گردشگری در این بازه زمانی تاکید کرد.

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد در جلسه ستاد خدمات سفر یزد که شب گذشته در محل استانداری و با حضور مسئولان استان برگزار شد، با بیان این که هیچ تصوری از نمای سه هفته آینده استان نداریم تا بتوانیم در مورد سیاست‌های محدودکننده استان حرف بزنیم، اظهار کرد: البته تا ۱۰ روز آینده و مشخص شدن وضعیت استان با حداکثر آمادگی وظایف و مسئولیت‌های این حوزه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: معیار برنامه‌ها و مسئولیت‌ها در نظر گرفتن شرایط عادی برای پذیرش مهمانان نوروزی است ولی در عین حال که باید آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی را داشته باشیم، باید با توجه جدی به کورونا ویروس و تاثیرات آن، علاوه بر رعایت ضوابط و سیاست‌های کشوری و استانی، شرایط را برای ورود گردشگران نوروزی تسهیل کنیم.

وی با بیان این که برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات استان در حوزه گردشگری بر مبنای نتایج جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر، جلسه ستاد پدافند زیستی و کارگروه سلامت شورای برنامه‌ریزی اخذ خواهد شد، گفت: در دوره‌ای که بیماری خودش را نشان دهد و شرایط و وضعیت استان نمود پیدا کند، به طور یقین با امکان تسهیلات برای ورود گردشگران، برنامه‌ریزی جدی نیز تدوین خواهد شد.

استاندار یزد با تاکید بر پیش گرفتن سیاست خنثی تا ۱۰ روز آینده در حوزه گردشگری، گفت: باید با پیش گرفتن سیاست خنثی نسبت به تشویق یا منع گردشگران از سفر به یزد پرهیز کنیم و تا ۱۰ روز آینده که وضعیت استان روشن و تصمیم‌گیری خواهد شد نباید با ایجاد نگرانی بیش از حد، جامعه را هراسان کنیم.

وی با بیان این که با فرارسیدن موعد تعیین شده، علاوه بر تامین همه تمهیدات مهمانان نوروزی در شرایط مختلف و وضعیت شرایط عادی و همچنین احتمال افزایش مسافران، نیازمند افزایش خدمات بهداشتی و ایمنی و اعمال محدودیت‌هایی در مورد مسافران خواهیم بود، گفت: تقویت نگاه محدودکننده در استان اشتباه است چرا که یکی از مهمترین این تاثیرات سوء، بیکاری تعداد زیادی از افراد شاغل در صنعت گردشگری به خصوص افرادی با قراردادهای سه ماهه در آستانه نوروز است.

طالبی افزود: باید بسیاری از واحدهای اقامتی و پذیرایی در ایام نوروز درآمد و بازده اقتصادی خوب و مطلوبی داشته باشند لذا ضروری است از فلاکت اقتصادی پیش روی عده زیادی از فعالان صنعت گردشگری جلوگیری شود اما خط قرمز ستاد پدافند زیستی و کارگروه سلامت شورای برنامه‌ریزی باید مبتنی بر رعایت ایمنی و بهداشت در گردشگری جدای از رعایت سیاست‌های کشوری و استانی شود.

وی از ضرورت پیش قدمی بخش خصوصی در رعایت ایمنی و بهداشت در صنعت گردشگری یاد کرد و گفت: استان یزد جزو استان‌هایی با شاخص بالای سلامت، مراکز درمانی و پزشکان و متخصصان خوبی است لذا باید صنعت گردشگری نیز با رعایت نکات بهداشتی و حفظ ایمنی گردشگری هم این اطمینان را به کشور بدهد تا خدمات را نیز با حداکثر کیفیت ارائه خواهد داد.

استاندار یزد از لزوم توجه واحدهای اقامتی دیگر به خصوص مدارس به عنوان یکی از زیرساخت‌های اقامتی در ایام نوروز به نکات ایمنی و بهداشتی اشاره و با تاکید بر شاخص‌های امنیتی در تعطیلات نوروز گفت: در صورت وجود یا نبود کرونا ویروس در استان، باید با رعایت اقدامات پیشگیرانه و توجه به این مهم از سوی تمام دستگاه‌های استان، سیستم ایمنی مناسبی را در این ایام ایجاد و حفظ کرد.

طالبی در رابطه با مصداق‌های مسائل مربوط به جامعه و ضرورت توجه به آن‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا مسائلی مانند جمع اوری متکدیان توسط کارگروه اجتماعی استانداری دنبال شود تا نمای مناسبی از شرایط اجتماعی استان یزد داشته باشیم، از طرفی تمام شهرستان‌ها باید آمادگی شرایط مختلف را به رغم امیدوار بودن به پیش نیامدن مشکلات چندانی در استان، داشته باشند.

در پایان این ستاد از «علیرضا دهقان» تولیدکننده محصولات غذایی به علت تبلیغات یزد با استفاده از تولید بسته‌بندی‌هایی با نمای اماکن تاریخی این شهر جهانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید