امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 229564 |
تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1397 - 19:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به سابقه طولانی همکاری‌های وزارت نیرو با طرف‌های آلمانی، گفت: با همکاری آلمان می‌توان با کشورهای همسایه و منطقه همکاری چندجانبه داشت. به گزارش صلح خبر به نقل از وزارت نیرو،  فرهاد یزدان‌دوست، مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل در دیدار […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به سابقه طولانی همکاری‌های وزارت نیرو با طرف‌های آلمانی، گفت: با همکاری آلمان می‌توان با کشورهای همسایه و منطقه همکاری چندجانبه داشت.

به گزارش صلح خبر به نقل از وزارت نیرو،  فرهاد یزدان‌دوست، مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل در دیدار با «استراتنورث»، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت فدرال محیط زیست، حفظ طبیعت، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان با اشاره به نشست اوایل اردیبهشت‌ماه وزیر نیرو با سفیر آلمان در کشور ایران، گفت: با توجه به سابقه طولانی همکاری‌های وزارت نیرو با طرف‌های آلمانی علاقه‌مند به داشتن یک شریک تجاری و همکار بین‌المللی مطمئن هستیم. وزارت نیرو علاقه‌مند به داشتن همکاری‌ مشترک با طرف آلمانی در حوزه آب و برق همچون انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده مجدد از پساب، بازچرخانی آب، همکاری‌های دانشگاهی و علمی، تغییر اقلیم و… است.   با همکاری آلمان می‌توان با کشورهای همسایه و منطقه همکاری چندجانبه داشت.

همچنین در ادامه این نشست محمد ابراهیم‌نیا، مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو نیز بر لزوم ایجاد کمیته فنی برای راهبری فعالیت‌های بین دو طرف تاکید کرد.

در این نشست مهمترین محور گفت‌وگوها در خصوص پروژه مدیریت و نحوه استفاده از پساب شهر مشهد و نحوه مشارکت دو طرف در جهت انجام مطالعات مشترک براساس تجربیات کشور آلمان در زمینه پساب بود که طرفین به تفاهمات اولیه در این خصوص رسیدند.

به گزارش صلح خبر برنامه همکاری‌های مشترک بخش آب و آبفا دو کشور، ذیل توافقات پنجمین کمیسیون مشترک ایران و آلمان که پیش از این به امضا وزرای اقتصاد دو کشور رسیده است، برای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مورد تأیید طرفین قرار گرفت. در این جلسه طرف آلمانی ضمن ارائه خلاصه‌ای از یافته‌ها خود در بازدید از حوضه آبریز زاینده‌رود، مقرر شد تا گزارش مکتوبی در زمینه حل مشکلات این حوضه به خصوص در زمینه چگونگی حل مناقشات موجود را به طرف ایرانی اعلام نماید.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید