امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 186847 |
تاریخ انتشار : 03 مهر 1396 - 10:30 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر همایش روز جهانی صلح خبر با شعار صلح خبر و امنیت جهانی به مناسبت روز جهانی صلح خبر برگزار شد همایش روز جهانی صلح خبر با تلاش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه بین المللی صلح خبر و دوستی در روز پنجشنبه 21 سپتامبر برگزار گردید. به گزارش […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

همایش روز جهانی صلح خبر با شعار صلح خبر و امنیت جهانی به مناسبت روز جهانی صلح خبر برگزار شد

همایش روز جهانی صلح خبر با تلاش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه بین المللی صلح خبر و دوستی در روز پنجشنبه 21 سپتامبر برگزار گردید. به گزارش صلح خبر در این مراسم که با حضور اساتید حوزه بین الملل و روابط خارجی ، نمایندگان ادوار مجلس ، اساتید علوم سیاسی و دانشجویان و اعضا فعال موسسه بین المللی صلح خبر برگزار گردید. دبیرکل و مدیرعامل موسسه بین المللی صلح خبر به ایراد سخنرانی پرداخت.

سید مهدی حسینی دبیرکل موسسه صلح خبر با اشاره به وضعیت خشونت ها ، پدیده تروریسم افسارگسیخته و درگیری تمام جهان با آثار و حنلات تروریسم و خشونت، نیاز کنونی جامعه جهانی را ائتلاف بر علیه خشونت و افراطی گری و تروریسم دانست و بیان کرد : امروز شاهدیم که یک برنده نشان صلح خبر از آکادمی نوبل ، خود در نقش تضییع کننده حقوق اقلیت ها بر میاید و با سکوت و تایید او ، ارتش میمانمار به نقض صریح حقوق انسانی مسلمانان روهینگیا و آواره کردن بیش از 300هزار زن و کودک و پیر و سالخورده و مهاجرت اجباری آنان نموده است.

همایش روز جهانی صلح خبر سید مهدی حسینی

بنابراین صلح خبر واژه ای آشنا و غریب در جهان امروز ماست.

عده ای با بهانه تهدید صلح خبر بین الملل به افغانستان و عراق و یمن و سوریه حمله می کنند و مدعیان صلح خبر و حامیان صلح خبر به جنایت در بحرین و یمن و میانمار و فلسطین مشغولند. طنز تلخ روزگار ما این است که یک حکومت دیکتاتوری پادشاهی که هیچ درک و توجهی نسبت به حقوق بشر و انسانی ندارد و به هیچ اصلی پایبند نیست و باید جنایات جنگی اش سبب انزوا و محاکمه سردمداران آن در دادگاه های بین المللی شود، بعنوان رئیس پنل حقوق زنان شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل انتخاب می شود.

فراموش نکرده ایم که هیلل نئور رئیس دیده بان سازمان ملل در انتقاد به این طنز تلخ گفته بود ” انتخاب عربستان برای حفاظت از حقوق زنان، مثل سپردن بره به گله گرگ هاست”.

در چنین شرایطی است که بزرگداشت روز جهانی صلح خبر و سخن گفتن از صلح خبر و امنیت جهانی دشوار و سخت می گردد.

همایش روز جهانی صلح خبر

دبیرکل صلح خبر با اشاره به برخی فعالیت های بی هدف و شوهای مخرب در حوزه صلح خبر گفت: شاهدیم که افرادی با اغراض مشخص و نامشخص و بدون داشتن برنامه و راهبرد معین وارد این حوزه می شوند و به فعالیت می پردازند. که متاسفانه نه تنها کمکی به اصلاح امور نمی نمایند بلکه، کار مجموعه هایی را هم که با پشتوانه مردمی مشغول فعالیت هستند را به مخاطره انداخته و آسیب جبران ناپذیر وارد می سازند.

بنده از تمام دوستان و همکاران حاضر می حواهم تا در جهت ساماندهی این افراد اقدام عاجل نمایند تا بیش از این شاهد آشفتگی های اینچنینی نباشیم.

ما شاهد بدبینی بسیاری از افراد به مجموعه ها می باشیم. بیش از 160 مجموعه بدون هدف مشخص تاسیس می شوند. برخی هیچ فعالیتی ندارند. در بزنگاه های خاص حضور می باند و دوباره محو می شوند .

سید مهدی حسینی مدیرعامل موسسه بین المللی صلح خبر در ادامه با اشاره به ارسال درخواست ها و طومارهای مردمی برای سازمان ملل متحد و تاثیر آن بر روند کنونی ، خاطر نشان کرد: اگرچه تاکنون شاهد تاثیر عملی بر رفتار تصمیم گیران شورای امنیت یا ریاست سازمان ملل متحد نبوده ایم . اما نباید فراموش کنیم که بسیار از اتفاقات نیک با همین اقدامات و پیگیری مطالبات حاصل شده است .

وی افزود: نباید ناامید شویم و باید با قدرت بیشتر به دنبال بسیج افکار عمومی جهانی در حوزه صلح خبر و دوستی عادلانه باشیم.

در بخش دیگری از این همایش دو ساعته طرح کمیسیون اقدام سریع علیه خشونت و تروریسم موسسه بین المللی صلح خبر برای شرکت کنندگان تشریح گردید. دبیرکل صلح خبر بین الملل در این خصوص با اشاره به پیشنهاد یک سال قبل سازمان امور بین الملل و روابط خارجی موسسه، ضرورت تشکیل چنین ساختاری را نیاز قطعی جهان امروز برای دستیابی به صلح خبر فراگیر و امنیت جهانی اعلام و از تمام مجامع بین المللی و حقوق بشری خواست تا با مشارکت در به سرانجام رسیدن این طرح، گامی موثر در حصول صلح خبر عادلانه جهانی بردارند.

عضویت و تکمیل عضویت فعال اعضا موسسه بین المللی صلح خبر در حاشیه این مراسم انجام شد.

همچنین از بخش های مختلف خبرگزاری نیز در حاشیه همایش رونمایی شد.

انتهای پیام

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران RSS

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد .
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید .
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید .
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید .
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید .
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید .
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است .
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد .

گروه وبگردی صلح خبر

همایش روز جهانی صلح خبر .

همایش روز جهانی صلح خبر

شعار صلح خبر و امنیت جهانی .

همایش صلح خبر و امنیت جهانی .

همایش صلح خبر و امنیت جهانی موسسه صلح خبر .

همایش صلح خبر و امنیت جهانی روز جهانی صلح خبر.

همایش روز جهانی صلح خبر .

سید مهدی حسینی همایش صلح خبر .

سید مهدی حسینی روز جهانی صلح خبر .

همایش امنیت جهانی مهندس حسینی .

سید مهدی حسینی صلح خبر . مهندس حسینی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید