امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 361874 |
تاریخ انتشار : 12 خرداد 1399 - 14:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار در چهار استان و خیزش گرد و غبار در پنج استان کشور طی فردا (۱۳ خردادماه) هشدار داد. به گزارش صلح خبر سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد آورده است: رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر فردا (۱۳ خردادماه) موجب وقوع رگبار […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار در چهار استان و خیزش گرد و غبار در پنج استان کشور طی فردا (۱۳ خردادماه) هشدار داد.

به گزارش صلح خبر سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد آورده است: رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر فردا (۱۳ خردادماه) موجب وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های زنجان، قزوین، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان می‌شود و تا چهارشنبه (۱۴ خردادماه) ادامه دارد. بر اثر حاکمیت این شرایط جوی آسیب به تاسیسات گلخانه‌ها، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.  

در ادامه این هشدار آمده است: وزش باد شدید و وقوع گرد و غبار فردا (۱۳ خردادماه) در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام و اصفهان   روی می‌دهد که افزایش غلظت گرد وغبار و کاهش کیفیت هوا و دید افقی را در پی دارد. در این شرایط نسبت به خودداری از تردد غیرضروری در فضای باز به‌ویژه کودکان و افراد سالمند، تحکیم سازه‌های سبک شهری و روستایی، پرهیز از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و اجتناب از صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

به گزارش صلح خبر، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید