امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 366962 |
تاریخ انتشار : 08 تیر 1399 - 11:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به کشورهای عربی نسبت به هرگونه اقدامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در ازای لغو طرح الحاق هشدار داد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین در اظهاراتی به تلویزیون رسمی فلسطین گفت: […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به کشورهای عربی نسبت به هرگونه اقدامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در ازای لغو طرح الحاق هشدار داد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادی‌بخش فلسطین در اظهاراتی به تلویزیون رسمی فلسطین گفت: برخی می‌گویند اگر اسرائیل از طرح الحاق منصرف شود، ما روابط خود را با آن عادی‌ می‌کنیم. این اشتباه است زیرا ما طرح صلح خبر عربی داریم که می‌گوید عادی‌سازی روابط زمانی اجرایی می‌شود که اسرائیل از اراضی اشغالی در سال ۱۹۶۷ و جولان اشغالی عقب‌نشینی کرده و مسأله آوارگان فلسطین را حل کند.

طرح صلح خبر عربی که اتحادیه عرب در سال ۲۰۰۲ آن را تصویب کرد بر تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی، حل عادلانه مسأله آوارگان فلسطین، عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از ارتفاعات جولان سوریه و مناطق اشغالی جنوب لبنان در ازای به رسمیت شناختن این رژیم توسط کشورهای عربی و عادی‌سازی روابط خود با آن تاکید دارد.

عریقات خطاب به کشورهای عربی گفت: منافع ما و جایگاه ما به عنوان جهان عرب، وحدت و یکپارچگی ما را می‌طلبد.

به جز مصر و اردن، کشورهای عربی روابط دیپلماتیک علنی با رژیم صهیونیستی ندارند هرچند اخیرا روند عادی‌سازی توسط امارات به اشکال مختلف از طریق مشارکت این رژیم در فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی که در کشورهای عربی مانند امارات برگزار می‌شود، شدت گرفته است.

عریقات در ادامه گفت: در صورتی که اسرائیل الحاق اراضی فلسطینی را اجرایی کند باید مسؤولیت آن را به عهده بگیرد و به عنوان قدرت اشغالگر مسؤولیت کامل را بر عهده خواهد داشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در میان مخالفت فلسطین و جامعه جهانی بارها اعلام کرده، دولتش اول ژوئیه روند الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری را آغاز می‌کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید