امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 437589 |
تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1400 - 20:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر صلح خبر/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل سازمان‌ صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سال جاری ۱۶۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد صنعتی در خارج از شهرکهای صنعتی را برای احیا هدف‌گذاری کرده ایم. «علی رسولیان» عصر روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در نشست شورای برنامه‌ریزی […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

هدف‌گذاری بازگشت ۲۰۰۰واحد صنعتی کشور به چرخه تولید طی امسال

صلح خبر/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل سازمان‌ صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در سال جاری ۱۶۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد صنعتی در خارج از شهرکهای صنعتی را برای احیا هدف‌گذاری کرده ایم.

«علی رسولیان» عصر روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از همه مسئولان و مدیران همراه حوزه صنعت افزود: تحریم و بحران کرونا دو چالش اساسی پیش‌روی بخش صنعت در ایران بود،  کرونا رشد اقتصادی دنیا را به زیر صفر رساند اما ایران از این دو چالش مهم سربلند بیرون آمد.
وی اظهار کرد: آمارهایی که در اختیار داریم نشان دهنده رشد بیش از ۷ درصدی بخش صنعت بوده، ضمن اینکه واردات کشور ۸ میلیارد تومان کاهش داشته که نشان دهنده این موضوع است که عمده محصول مورد نیاز در داخل کشور تولید شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال گذشته افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شهرک صنعتی همه استان‌ها را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۱ هزار و ۶۰۰ قرار دارد و بیش از ۵ هزار زمین واگذاری کردیم، رشد سرمایه‌گذاری هم ۳۰ درصد بوده و بیش از ۶۵ هزار فرصت شغلی به مدد شهرک‌های صنعتی ایجاد شد.
رسولیان تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی برای سال تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی برنامه منسجم و عملیاتی از همان ابتدایی سال را آغاز کرد که اصلاح قوانین، مشارکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای ایجاد شهرک‌های صنفی در حاشیه شهرهای بزرگ و سوم برنامه‌هایی که خود وزارت باید انجام می‌داد که در همین خصوص تمام اختیارات را به استان‌ها تنفیذ کردیم تا سطح بوروکراسی اداری کاهش یابد.
وی به مسئولیت احیاء واحدهای خارج از شهرک‌های صنعتی اشاره کرد، ادامه داد: سال گذشته ۱۵۵۷ واحد راکد با همکاری استانداران به چرخه تولید بازگشت که از محل این واحدها ۲۷ هزار شغل جدید ایجاد شد، ضمن اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید این واحدها بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: هدف گذاری امسال برای بازگشت واحدهای راکد در سطح شهرکهای صنعتی ۱۶۰۰ واحد و خارج از شهرک‌های صنعتی ۴۰۰ واحد است که شناسایی شده تا بتوانیم بنگاه‌ها را احیاء کنیم و قطعا نیازمند همکاری و حمایت همه استان‌ها هستیم.
 رسولیان تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ واحد احیاء و به چرخه تولید بازگشت، ضمن اینکه معافیت مالیاتی ۳۰ درصدی برای واحدهایی که زودتر از موعد به بهره برداری برسند اعمال کردیم.
وی از طراحی و ایجاد ۱۰۰۰ کارگاه کوچک در سطح شهرها و نواحی صنعتی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۲۰ کارگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل سازمان‌ صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای مناطق محروم جهت سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی سرمایه‌گذاری و ایجاد بسته و اشتغال ۱۰۰ هزار نفری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است بنابراین هیچ مانعی برای سرمایه‌گذاری نداریم و نیازمند حمایت جدی مسئولان استان هستیم.
وی به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: نرخ بیکاری در روستاها بالا است یکی از برنامه وزارت خانه احیاء مسئولیت‌های اجتماعی در قالب اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در طرح مسئولیت‌های اجتماعی مدل توسعه اقتصادی و فرهنگی با مشارکت ائمه جمعه است که در قلعه گنج کرمان اجرا و دستاورد خوبی داشت‌.
به گزارش صلح خبر، رسولیان گفت: در این طرح بیش از ۴ هزار کسب و کار جدید ایجاد شد این طرح امروز در استان مورد قبول امام جمعه بود و ما این کار را شروع می کنیم تعهد کردیم در حد توان امکانات مالی نواحی و شهرک‌های صنعتی را تامین و توسعه دهیم.
انتهای

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید