امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 319524 |
تاریخ انتشار : 12 آبان 1398 - 5:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک کارشناس مسائل فلسطین با بیان این‌که رژیم صهیونیستی سیاستش مبتنی بر حل مسائل داخلی از طریق حملات نظامی علیه مردم فلسطین است،‌گفت:‌ رزمندگان فلسطینی با استفاده از امکانات داخلی خود می‌توانند معادله نظامی را به نفع خود تغییر دهند. حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک کارشناس مسائل فلسطین با بیان این‌که رژیم صهیونیستی سیاستش مبتنی بر حل مسائل داخلی از طریق حملات نظامی علیه مردم فلسطین است،‌گفت:‌ رزمندگان فلسطینی با استفاده از امکانات داخلی خود می‌توانند معادله نظامی را به نفع خود تغییر دهند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت:‌ اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و پاسخ کوبنده مقاومت اسلامی به تاسیسات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، این رژیم اساسا سیاستش مبتنی بر حل مشکلات داخلی از طریق حملات نظامی علیه مردم فلسطین است. 

وی افزود:‌ در حال حاضر اختلافات بر سر تشکیل کابینه میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق و بنی گانتس نخست وزیر پیشنهادی موجب شده تا نوعی رقابت بر سر قدرت در اسرائیل حاکم شود و هر حزبی تلاش می‌کند تا از طریق نمایش نظامی و کشتار مردم فلسطین به قدرت برسد. 

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین گفت: از ‌آن جایی که بنی گانتس در گذشته به‌عنوان یک ژنرال خشن در راس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی قرار داشت و اکنون مامور تشکیل کابینه شده، تلاش دارد تا به مردم فلسطین ثابت کند از قدرت نظامی بالایی برخوردار است و این حملات به رقابت سخت نظامی و سیاسی میان نتانیاهو و بنی گانتس تبدیل شده است اما نتیجه معکوس برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت. 

هانی‌زاده خاطرنشان کرد:‌ اکنون رزمندگان فلسطینی آمادگی دارند تا در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند و پاسخی هم که داده شد نشان می‌دهد، رزمندگان فلسطینی با برخورداری از امکانات داخلیشان می‌توانند معادله نظامی را به نفع خود تغییر دهند. 

وی ادامه داد: رزمندگان فلسطینی در طول سال‌های گذشته با اتکا بر امکانات بومی خود توانسته‌اند موازنه وحشتی را در فلسطین اشغالی با رژیم صهیونیستی ایجاد کنند، در نتیجه اگر این رژیم به حملات خودش ادامه دهد قطعا رزمندگان فلسطینی در آینده نقاط حساس رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهند داد و این مساله می‌تواند برای این رژیم آسیب‌پذیر باشد زیرا اهداف بسیار استراتژیک و مهمی در دستورکار رزمندگان فلسطینی قرار دارد. 

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین درباره اظهارات اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس مبنی بر این‌که مقابله با طرح معامله قرن امری ضروری است، اظهار کرد:‌ طرح معامله قرن در واقع مرده متولد شده و نتیجه‌ای نخواهد داشت.  این طرح شکست خورده است و هیچ یک از کشورها آن را جدی نگرفتند، تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا به سرانجام برسد اما با مقاومت ملت فلسطین این طرح شکست خورد و عملیاتی نشد. ملت فلسطین اجازه نخواهند داد آمریکا و اسرائیل از طرف این ملت تصمیم‌گیری کنند. 

هانی‌زاده با تاکید بر این‌که مقاومت فلسطین طرح معامله قرن را با شکست مواجه کرد، گفت:‌ مساله فلسطین وارد مرحله حساسی شده به دلیل این‌که طرح‌های سازش‌کارانه که تشکیلات خودگردان دنبال عملیاتی کردن آن بود با شکست مواجه شد و محمود عباس هم به این نتیجه رسید که از طریق مذاکره نمی‌تواند حقوق ملت فلسطین را استیفا کند، به همین دلیل اکنون دیدگاه همه تشکیلات فلسطین اعم از گروه‌های ملی‌گرا اسلامی و چپ به سمت حماس متمایل شده و تمام جریان‌های سیاسی فلسطین به این نتیجه رسیدند که باید راه مبارزه با رژیم صهیونیستی را در پیش بگیرند. 

انتهای پیام 

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید