امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 147088 |
تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1396 - 18:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی پایگاه صلح خبر ؛ فرهنگ > هنر – همشهری آنلاین:موزه‌ی ملی ایران عصر روز شنبه (۹ اردیبهشت) مراسم نکوداشتی برای «سیمین دانشور»، نویسنده و باستان‌شناس در سالن جلسات موزه ملی ایران برگزار می‌کند. به گزارش ايسنا؛ شاهین آریامنش، باستان‌شناس و تدوین‌گر کتاب «مفاخر میراث فرهنگی ایران (۳) سرو سیمین، یادنامه سیمین دانشور» گفت: عصر امروز […]

به گزارش مجله فرهنگی پایگاه صلح خبر ؛

فرهنگ > هنر – همشهری آنلاین:
موزه‌ی ملی ایران عصر روز شنبه (۹ اردیبهشت) مراسم نکوداشتی برای «سیمین دانشور»، نویسنده و باستان‌شناس در سالن جلسات موزه ملی ایران برگزار می‌کند.

به گزارش ايسنا؛ شاهین آریامنش، باستان‌شناس و تدوین‌گر کتاب «مفاخر میراث فرهنگی ایران (۳) سرو سیمین، یادنامه سیمین دانشور» گفت: عصر امروز (شنبه ۹ اردیبهشت) از ساعت ۱۶ مراسم نکوداشت سیمین دانشور، نویسنده و استاد باستان‌شناسی دانشگاه تهران برگزار و از کتاب وی رونمایی می‌شود.

این باستان‌شناس درباره‌ی فعالیت‌های باستان‌شناسی دانشور نیز توضیح داد:‌ سیمین دانشور تا قبل از سال ۱۳۳۸ یک دوره‌ی زیبایی‌شناسی در دانشگاه استنفورد آمریکا گذرانده بود و با توجه به اینکه در آن زمان رشته باستان‌شناسی و هنر در ایران در یک گروه دانشگاهی تدریس می‌شد، با بازنشسته شدن کنلل علی‌نقی وزیری، استاد گروه باستان‌شناسی در سال ۱۳۳۸، و وارد شدن دانشور به ایران و دانشگاه تهران؛ او جانشین کنلل وزیری می‌شود و به عنوان استاد گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز می‌کند و به مرور درس‌های این رشته را تدریس می‌کند.

به گفته‌ وی، افرادی چون یوسف مجیدزاده، محمد صادق ملک شهمیرزادی، حمیده چوبک، آرمان شیشه‌گر، احسان یغمایی و میرعابدین کابلی از پیشکسوتان باستان‌شناسی امروزِ ایران از جمله دانشجویان سیمین دانشور در دانشگاه تهران بوده‌اند.

او افزود:‌ به همین دلیل پژوهشگاه میراث فرهنگی با توجه فعال بودن وی در عرصه میراث فرهنگی در گذشته، امروز مراسم نکوداشتی را برای وی برگزار می‌کند تا به نوعی ادای دینی برای باستان‌شناسی ایران باشد.

به گفته‌ وی، این مراسم نکوداشت از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی، موزه ملی ایران، پژوهشکده باستان‌شناسی و کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) برگزار می‌شود.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید