امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 210043 |
تاریخ انتشار : 15 آذر 1396 - 17:40 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر مدیرگروه پژوهشی علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان گفت: با آغاز فعالت آزمایشگاه IVF و مرکز کشت رویان دانشگاه زنجان نژادهای دام بومی استان اصلاح می‌شود. رضا معصومی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار در گفت‌وگو با خبرنگار صلح خبر، اظهار کرد: گروه پژوهشی علوم دامی پژوهشکده […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مدیرگروه پژوهشی علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان گفت: با آغاز فعالت آزمایشگاه IVF و مرکز کشت رویان دانشگاه زنجان نژادهای دام بومی استان اصلاح می‌شود.

رضا معصومی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار در گفت‌وگو با خبرنگار صلح خبر، اظهار کرد: گروه پژوهشی علوم دامی پژوهشکده دانشگاه زنجان در بخش علوم دامی اولین گروه آموزشی در دانشگاه زنجان است و به لحاظ علمی رتبه مناسبی را نسبت به سایر دانشکده‌ها دارد.

وی با اشاره به پروژه اصلاح گوسفند نژاد افشاری، ادامه داد: این پروژه با هدف افزایش راندمان تولیدی و تولید مثل گوسفند نژاد افشاری در استان آغاز شد.

وی افزود: گوسفند نژاد افشاری در بین ۲۷ نژاد شناخته شده در کشور جزو نژادهای با توان تولید گوشت مناسب است و از آنجایی که هر نژادی نیاز به اصلاح دارد، این نژاد نیز در استان زنجان جزو نژادهای اصلاح شده است.

معصومی با اشاره به صنعت دوقلوزایی در گوسفندان، خاطرنشان کرد: نژاد گوسفند افشاری در جهت افزایش دوقلوزایی در این نژاد اصلاح شد و در حال حاضر گوسفندان با ژن دوقلوزایی در استان وجود دارند که راندمان تولید شده است.

 عضو هیات علمی علوم دامی پژوهشکده دانشگاه زنجان یادآور شد: آزمایشگاه IVF و مرکز کشت رویان از دو سال پیش در دانشگاه تاسیس شده و از هفته قبل نیز فعالیت خود را آغاز کرده است که هدف این مرکز اصلاح نژادهای دام بومی استان است و امیدواریم در ماه‌های آتی شاهد تولید رویان نژادهای دام بومی در استان به صورت منجمد و یا تازه باشیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید