امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 213363 |
تاریخ انتشار : 03 دی 1396 - 18:27 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر «دیوان حافظ شرحی بر اشعار حافظ»، قدیمی‌ترین کتاب به زبان فارسی موجود در موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، برای ۱۰ روز به نمایش درآمد. به گزارش صلح خبر، به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این کتاب نفیس، شرحی بر اشعار حافظ شاعر بزرگ و […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

«دیوان حافظ شرحی بر اشعار حافظ»، قدیمی‌ترین کتاب به زبان فارسی موجود در موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، برای ۱۰ روز به نمایش درآمد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این کتاب نفیس، شرحی بر اشعار حافظ شاعر بزرگ و پرآوازه ایرانی است که به شرح محمد سودی، پژوهشگر و مترجم شهیر بوسنی به رشته تحریر درآمده و قدیمی‌ترین کتاب فارسی موجود در موزه کتابخانه سلطنتی است.

این کتاب در سال ۱۲۵۲ هجری شمسی توسط انتشارات “بروک هاوس” در شهر لایپزیگ آلمان به چاپ رسیده و در سال ۱۸۷۳ میلادی توسط “نیکولاس تروبنر”، ناشر و زبان‌شناس انگلیسی آلمانی در اولین سفر ناصرالدین شاه قاجار به اروپا به وی هدیه شده است.

“محمد سودی بوسنوی”، ادیب نامدار کشور بوسنی و هرزگوین و یکی از مهم‌ترین شارحان آثار کلاسیک فارسی به شمار می‌رود که علاوه بر دیوان حافظ، شروحی را نیز بر بوستان و گلستان سعدی و مثنوی معنوی تحریر کرده است و فعالیت‌های ادبی و علمی وی پل ارتباطی بین ملت ها و فرهنگ های مختلف جهان اسلام تلقی می شود.

این کتاب نفیس از امروز یک شنبه سوم دی تا ۱۲دی ماه از ساعت هشت تا ۱۶ در موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در معرض نمایش است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید