امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 121383 |
تاریخ انتشار : 25 آبان 1395 - 20:41 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل عصر امروز (سه‌شنبه) با «راجا نوشیروان زین‌العابدین» سفیر مالزی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار امیرعبداللهیان به روابط مناسب پارلمانی دو کشور و سابقه طولانی آن و ازجمله […]

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل عصر امروز (سه‌شنبه) با «راجا نوشیروان زین‌العابدین» سفیر مالزی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار امیرعبداللهیان به روابط مناسب پارلمانی دو کشور و سابقه طولانی آن و ازجمله همکاری در اجلاس‌های بین‌المللی اشاره کرد.

وی با توجه به حضور کشورهای غربی به ویژه آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: دموکرات‌ها در مقابله با تروریسم در منطقه اقدامی مؤثر نکردند و حال باید منتظر ماند تا نتیجه اقدامات ترامپ را مشاهده کرد.

امیرعبداللهیان افزود: ما سیاست مستقل خود را داریم و تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه بکار بسته‌ایم.

وی ادامه داد: ما در مقابل رفتارهای غیرسازنده برخی بازیگران، رویکرد و رفتاری مثبت، سازنده و منطقی داریم. ایران و عربستان در جهان اسلام نقش مهمی دارند و همکاری آنها می‌تواند آثار مثبتی برای کشورهای منطقه و به‌ویژه مسلمین داشته باشد، اما متأسفانه رویکرد سعودی در منطقه غیر سازنده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در ادامه این دیدار تصریح کرد: سیاست ایران در منطقه بر ۲ پایه استوار است، ابتدا کمک به کشورهای منطقه در مقابل بحران‌های منطقه‌ای بر اساس درخواست کشورهایی مثل عراق و سوریه و به موازات آن تلاش برای تحقق راه‌حل‌های سیاسی برای حل مشکلات و مسائل کنونی است.

در پایان امیرعبداللهیان به سطح بالای روابط دیپلماتیک و پارلمانی دو کشور اشاره کرد و آن را نماد پیوندهای عمیق در کشور دانست.

سفیر مالزی در تهران نیز ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور و سفر اخیر روحانی به مالزی اذعان کرد که سطح روابط دو کشور بسیار عمیق است.

وی اضافه کرد: میزان سفرهای متعدد دو جانبه بین دو کشور نشان می‌دهد که ایران و مالزی دارای نقاط مشترک فراوان هستند.

وی به انتخابات آمریکا و تأثیرات آن بر دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: رأی مردم آمریکا به ترامپ نشان می‌دهد که در جامعه آمریکا، نسبت به بحث جهانی‌سازی و مهاجرت‌ها انتقاد وجود دارد و نمی‌توان این احساسات را نادیده گرفت.

سفیر مالزی در تهران در مورد مسائل خاورمیانه، بر گسترش ثبات و توسعه اقتصادی برای حل بحران‌ها تأکید کرد.

طرفین سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به مالزی را نقطه عطف جدیدی در روابط دانسته و تبادل رو به افزایش هیأت‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور را مفید ارزیابی کردند.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید