امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 245946 |
تاریخ انتشار : 20 آذر 1397 - 22:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر به گزارش صلح خبر به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست تخصصی مسئولان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و رئیس کانون رانندگان و دبیر انجمن صنفی کامیونداران کشور، بررسی و تصمیم‌گیری درخصوص نحوه اجرای مرحله نهایی مصوبه ۲۰۹ شورایعالی هماهنگی ترابری کشور درخصوص تعیین نرخ […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

به گزارش صلح خبر به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست تخصصی مسئولان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و رئیس کانون رانندگان و دبیر انجمن صنفی کامیونداران کشور، بررسی و تصمیم‌گیری درخصوص نحوه اجرای مرحله نهایی مصوبه ۲۰۹ شورایعالی هماهنگی ترابری کشور درخصوص تعیین نرخ حمل جاده‌ای براساس تن‌ – کیلومترانجام شد و پس از بحث و بررسی پیرامون مصوبه تن کیلومتر با توجه به نهایی شدن دستورالعمل اجرایی،  ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه اجرایی مربوطه به استانها در دستور کار سازمان قرار گرفت.

در این نشست همچنین مقرر شد نرخ شاخص بر مبنای هر تن – کیلومتر ۱۰۳۳ ریال و ضرایب مسافت به استانها اعلام شود همچنین ضریب تطبیق بین۰.۷۵درصد تا ۱.۲۵ درصد توسط استانها در نظر گرفته شود.

براساس این گزارش با توجه به اینکه اجرای این دستورالعمل امکان دارد موارد پیش‌بینی نشده احتمالی که جامعیت همه موارد، معیارها و دامنه‌ها را پوشش ندهد، وجود دارد، از این رو توافق گردید در صورتیکه نرخهای محاسباتی از نرخهای فعلی کمترباشد، نرخ فعلی ملاک عمل قرار گیرد.  

این گزارش حاکی است به منظور رفع نقایص احتمالی در اجرای مصوبه تن – کیلومتر جلسات تخصصی هر ماه برگزار و با توجه به تغییرات قیمت، اقلام هزینه‌ای ناوگان،   مبلغ نرخ تن کیلومتر به صورت دوره‌ای به روز شود.  

یادآور می‌شود محاسبه شاخص‌های اولیه تن کیلومتر بر اساس عوامل هزینه‌ای قیمت تمام شده و نرخ تن کیلومتر با در نظرگرفتن تاثیر تک تک هزینه‌ها در واحد تن – کیلومتر و تجمیع آنها صورت گرفته است، این نرخ بدون احتساب هزینه‌های سربار مانند کمیسیون، بیمه مسئولیت مدنی، تخلیه  و بارگیری محاسبه شد و برای دستیابی به آن بیش از ۳۰ جلسه اصلی و فرعی، ۱۰۶۰ نفر – ساعت زمان کار کارشناسی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان، نمایندگان کامیونداران و رانندگان، اساتید دانشگاه، صاحبنظران و شرکتهای مشاور تشکیل شده است.  

کد خبر 4482808

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید