امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 190805 |
تاریخ انتشار : 12 مهر 1396 - 12:36 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر نتانیاهو، مشکلی بزرگ برای صلح خبر خاورمیانه به گزارش صلح خبر؛ نتانیاهو، مشکلی بزرگ برای صلح خبر خاورمیانه به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ برخی منابع آمریکایی و صهیونیست که تعداد آنها هفت نفر اعلام شده است و خواستار مخفی ماندن نامشان شدند، فاش کردند در دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

نتانیاهو، مشکلی بزرگ برای صلح خبر خاورمیانه

به گزارش صلح خبر؛ نتانیاهو، مشکلی بزرگ برای صلح خبر خاورمیانه

ترامپ نتانیاهو را مشکلی بزرگ برای خاورمیانه توصیف کرد

به نقل از پایگاه صهیونیستی هاآرتص؛ برخی منابع آمریکایی و صهیونیست که تعداد آنها هفت نفر اعلام شده است و خواستار مخفی ماندن نامشان شدند، فاش کردند در دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، در حاشیه برگزاری مجمع عمومی این سازمان، درباره موضوع صلح خبر میان رژیم صهیونیستی و فلسطین صحبت شده است.

به گفته این مقامات، که برخی از آنها در جلسه دیدار ترامپ و گوترش حضور داشتند و برخی دیگر در جریان گفتگوها قرار گرفتند، رئیس جمهور آمریکا به دبیرکل سازمان ملل گفته است در تلاش هایی که واشنگتن برای برقراری صلح خبر خاورمیانه انجام می دهد، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، طرف سخت تر معامله است و متقاعد کردن وی برای پذیرش صلح خبر کاری به مراتب دشوارتر است.

این منابع در ادامه افزودند: ترامپ به گوترش گفت هم نتانیاهو و هم «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، مشکل ساز هستند؛ اما به طور کلی نتانیاهو یک مشکل بزرگتر به حساب می آید.

یک مقام عالی رتبه کاخ سفید مطالب گفته شده از سوی این منابع را رد کرد و مدعی شد: ترامپ و گوترش دیداری کوتاه؛ اما سازنده با یکدیگر داشتند که بیشتر بر روی اصلاحات سازمان ملل و نقش تاثیرگذار «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، متمرکز شده بود. پس از گفتگو درباره حمایت آمریکا از اسرائیل در سازمان ملل، هر دو طرف بلافاصله به بحث درباره مذاکرات صلح خبر خاورمیانه اشاره کردند. ترامپ اظهار کرد به عقیده وی هر دو طرف حاضر در موضوع صلح خبر خاورمیانه خواستار رسیدن به یک توافق نهایی هستند و او نیز در خصوص تحقق صلح خبر خاورمیانه کاملا خوشبین است. ترامپ در ادامه تاکید کرد آمریکا همچنان بر روی مذاکرات سازنده خود با طرف های فلسطینی و اسرائیلی متمرکز است و نه بر روی شایعاتی که برخی مخالفان صلح خبر بوجود می آورند.

دونالد ترامپ و گوترش 19 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل دیداری 15 دقیقه ای در نیویورک با یکدیگر داشتند. شش منبع غربی و یک مقام سابق اسرائیلی اعلام کردند دست‌کم نیمی از این زمان، صرف صحبت کردن درباره موضوع صلح خبر فلسطین و رژیم صهیونیستی سپری شد.

ترامپ روز قبل از دیدار با گوترش، ملاقاتی رسمی با نتانیاهو داشت. ترامپ دبیرکل سازمان ملل را در جریان برخی از موضوعات بحث شده با نتاتیاهو و نظر شخصی خود درباره صلح خبر فلسطین و اسرائیل قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا به گوترش گفت در سال‌های گذشته معاملات دشواری را انجام داده است؛ اما معامله بر سر صلح خبر خاورمیانه سخت ترین آنها به نظر می رسد. رئیس جمهور آمریکا در این دیدار به دبیرکل سازمان ملل گفت محمود عباس 82 ساله بسیار پیر به نظر می رسد و با مشکلات سیاسی فراوانی در فلسطین مواجه است، وی به یک میراث نیاز دارد تا از خود باقی بگذارد.

گوترش نیز در این دیدار ترامپ را تشویق کرد به تلاش ها برای رسیدن به صلح خبر خاورمیانه ادامه دهد و به عقیده شخصی وی نیز امکان رسیدن به یک توافق تاریخی میان فلسطین و اسرائیل وجود دارد.

اگر خبر يا گزارشي داريد از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد.

خبرنگاران RSS

قوانين خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمايل اعلام نماييد تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما مي توانيد از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش هاي خود را ارسال نماييد.
  3. شما مي توانيد اخبار و گزارش ها را به ايميل solhkhabar@yahoo.com ارسال نماييد.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاوير و گزارش هاي خود قوانين و مقرارت را رعايت فرماييد.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومي اکيدا خودداري فرماييد.
  6. از ارسال کاريکاتورهاي توهين آميز يا تصاوير موهن اکيدا خودداري فرماييد.
  7. رعايت کپي رايت در مطالب ارسالي الزامي است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطي بلافاصله حذف مي گردد.

گروه وبگردي صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید