امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 224592 |
تاریخ انتشار : 12 اسفند 1396 - 2:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر ائتلاف نظامی ناتو اخطارهای رئیس جمهور روسیه به اعضای این ائتلاف را «غیرقابل قبول» خواند و آن را اقدامی «غیرسازنده» در جهت فرونشاندن تنشها در روابط روسیه- ناتو ارزیابی کرد. به گزارش صلح خبر به نقل از رویترز، یک روز پس از رونمایی «ولادیمیر پوتین» از مجموعه ای […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

ائتلاف نظامی ناتو اخطارهای رئیس جمهور روسیه به اعضای این ائتلاف را «غیرقابل قبول» خواند و آن را اقدامی «غیرسازنده» در جهت فرونشاندن تنشها در روابط روسیه- ناتو ارزیابی کرد.

به گزارش صلح خبر به نقل از رویترز، یک روز پس از رونمایی «ولادیمیر پوتین» از مجموعه ای از تسلیحات هسته ای جدید روسیه، «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در روز جمعه اعلام کرد که اخطار رئیس جمهور روسیه به اعضای ناتو «غیرقابل قبول» است و به تلاشها در جهت فرونشاندن تنشها کمک نخواهد کرد.

ولادیمیر پوتین که از گسترش این ائتلاف نظامی به سمت شرق اروپا و به درون حوزه نفوذ شوروی سابق ناخرسند است، روز پنج شنبه در سخنرانی خود اظهار داشت که هر حمله ای به کشورهای متحد روسیه به مثابه حمله به این کشور تلقی شده و با واکنش سریع روبرو می شود.

ائتلاف نظامی ناتو نیز در مقابل ادعا کرد که سخنرانی روز گذشته پوتین به عنوان یکی از جنگ طلبانه ترین سخنرانیهای رهبر روسیه طی سالیان گذشته به فرونشاندن تنشهای بوجود آمده پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، کمکی نخواهد کرد.

سخنگوی ناتو در همین ارتباط اعلام کرد: «بیانیه های تهدید آمیز روسیه علیه اعضای ائتلاف نظامی ناتو غیرقابل قبول و غیرسازنده است!».

سخنگوی ناتو در ادامه گفت: «ما خواهان یک جنگ سرد جدید یا یک رقابت تسلیحاتی جدید نیستیم. تمام متحدان ما از توافقنامه هایی در حوزه کنترل تسلیحات حمایت می کنند که اعتماد و اطمینان را به سود همگان پایه گذاری می کنند».

لازم به ذکر است یکی از موضوعات مورد اختلاف میان مسکو- ناتو، پایه گذاری چتر دفاع موشکی توسط این ائتلاف نظامی در سرتاسر اسپانیا، لهستان و رومانی است که به بهانه سرنگونی راکتهای پرتاب شده از سوی ایران (!) ایجاد شده است.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید