امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 196581 |
تاریخ انتشار : 05 آبان 1396 - 16:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگ و هنر صلح خبر به گزارش سینماپرس، محسن مومنی شریف در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی که بعدازظهر چهارم آبان‌ماه در محل پردیس سینمایی هویزه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در زمان مدیریت سیدجواد رفائی، حوزه هنری خراسان‌رضوی درخشید و این حوزه به لحاظ قدمت در شمار […]

به گزارش مجله فرهنگ و هنر صلح خبر

به گزارش سینماپرس، محسن مومنی شریف در مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی که بعدازظهر چهارم آبان‌ماه در محل پردیس سینمایی هویزه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در زمان مدیریت سیدجواد رفائی، حوزه هنری خراسان‌رضوی درخشید و این حوزه به لحاظ قدمت در شمار نخستین حوزه‌های هنری استان‌ها جای دارد و خاستگاه هنرمندان ادبیات ما بوده که در کشور چهره‌های معتبر و قابل افتخاری هستند.

وی ادامه داد: در حوزه کاریکاتور آثار علیرضا پاکدل حتی در عرصه بین‌الملل بسیار برجسته است، همچنین در عرصه ادبیات نیز با چهره‌هایی مانند منصور انوری آشنا شدیم و رمان «جاده جنگ» این چهره شاخص ادبیات فارسی از جمله آثار ماندگار است اما متاسفانه قدر این اثر آن طور که باید و شاید شناخته نشده است و کاری بود که رهبر معظم انقلاب آن را شناختند و پیگیر آن بودند. 

مومنی شریف با اشاره به اینکه مشهد پایتخت ادبیات حماسی و زبان فارسی است چرا که زادگاه فردوسی بزرگ و هم زادگاه بسیاری از بزرگان دیگر است، عنوان کرد: خراسان‌رضوی محلی بوده که در طول تاریخ، قیام‌های تشیع و همچنین قیام‌های توام با حماسه از این خطه آغاز شده و می‌تواند به عنوان یکی از محورهای فعالیت‌ رئیس جدید حوزه هنری، مورد توجه قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه ادبیات و هنر امروزه ما به حماسه نیاز دارد و می‌بینیم که از حماسه دور شده و در حال طی مسیری است که تلخ، شکست خورده و آرمان باخته به نظر می‌رسد، تصریح کرد: این موضوع متناسب با هویت انقلابی امروزه ایرانی نیست که در دنیا با عظمت از آن یاد می‌کنند و این‌ها مواردی است که حوزه هنری خراسان‌رضوی می‌تواند در آن نقش آفرینی داشته باشد.

وی افزود: خراسان‌رضوی می‌تواند به عنوان پایگاهی برای همه هنرمندان علاقه‌مند به آرمان های انقلاب‌اسلامی باشد اما به معنای تحول سیاسی در جغرافیای ایران و تبدیل به رژیم دیگر نیست بلکه به معنای آغاز راهی تازه که مبتنی بر جهان‌بینی توحیدی و جهان بینی الهی است. چیزی که آینده بسیاری از انسان‌ها است و نشانه‌های آن را می‌بینیم  و موضوع تاریخی نیست که بگوییم در تاریخ انجام شده و به پایان رسیده، بلکه جریان جاری را در برمی‌گیرد که نگاه انقلاب اسلامی نیز همین است.

مومنی شریف با بیان اینکه حوزه هنری خراسان‌رضوی از جوانان انگیزه‌دار و مجرب برخوردار است و بسیاری از اقدامات ملی که به استان‌ها ارجاع می‌دادیم، خراسان رضوی در همه حال داوطلب و پیشگام بود، عنوان کرد:  امید است این ظرفیت و به ویژه طرفیت حضور 20 میلیون زائر در سال در این شهر که بخشی از آن‌ها از کشورهای دیگر می‌آیند و مخاطبان ما هستند، مورد توجه بسیاری قرار گیرد.

مومنی شریف در بخشی دیگر از گفته‌های خود با بیان اینکه حوزه هنری علی‌رغم همه فراز و نشیب‌هایش به عنوان یک سرمایه ملی مطرح و پایگاهی برای ادبیات، هنر دینی، انقلابی و حزب‌اللهی است، تصریح کرد: این حوزه در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد که بنیان‌گذاران آن شخصیت‌های بزرگانی از رهبران انقلاب هستند، دغدغه‌ای داشتند و این بود که هنر و ادبیات پیش از انقلاب و به ویژه هنرهای مدرن و جامعه دینی و مردم متدین که نقش عظیمی در پیروزی انقلاب داشتند از آن فاصله دارد با این نوع هنر بیگانه هستیم.

 رئیس حوزه هنری گفت: افراد بزرگانی مانند شهید بهشتی، رهبر معظم انقلاب و بزرگانی از هنرمندان از جمله دکتر طاهره صفارزاده، علی موسوی گرمارودی و… دست به ایجاد تشکلی زدند که در ابتدا حوزه اندیشه و هنر اسلامی و در درون سازمان تبلیغات اسلامی نام گرفت. این نام دقیقی نبود و باعث شد بزرگی حوزه هنری تحت شعاع این نام قرار گیرد و دیده نشود.

وی عنوان کرد: حوزه هنری از سرمایه‌های انقلاب است که البته فراز و نشیب‌هایی داشته است اما در عین حال این حوزه مسیر خود را اصلاح کرد، در سپهر ادبیات و هنر کشور معتبر است و جایگاه والا و ممتازی در میان مردم و مخاطبان آثار هنر دارد.

مومنی شریف با بیان اینکه حوزه هنری در ده سال گذشته کوشید برای جایگاه قرارگاهی خود برخی مسیرها به خصوص مسیرهایی نادرست درآمدزائی از غیر فرهنگ و هنر را اصلاح کند، اضافه کرد: چرا که حوزه هنری بر سرمایه‌های اصلی خود یعنی هنرمندان و آثار آن‌ها و اعتماد مردم تکیه دارد.

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در خارج از ایران علاقه‌مندانی دارد که اتکا و اعتقادشان به باورها و آرمان‌های انقلاب اگر بیشتر از ایرانیان نباشد کمتر نیست، عنوان کرد: حوزه هنری در بخش بین‌الملل به‌ویژه نسبت به همسایگان و زبان‌فارسی وظایفی دارد که دبیری این بخش به تازگی تاسیس و به عهده سیدجواد رفائی قرار داده شده است.

Let’s block ads! (Why?)

سینماپرس

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران صلح خبر

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید