امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 374535 |
تاریخ انتشار : 17 اسفند 1398 - 13:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر میلیاردها گوشی و تبلت اندرویدی در معرض هک شدن! سایت دیجیاتو -پیمان حسنی: بر اساس یک تحقیق جدید، بیش از یک میلیارد گوشی و تبلت اندرویدی به دلیل عدم دریافت به روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکر‌ها قرار دارند. شرکت انگلیسی ?Which که حامی حقوق مصرف کنندگان است، می‌گوید […]

به گزارش مجله آموزشی صلح خبر

میلیاردها گوشی و تبلت اندرویدی در معرض هک شدن!

سایت دیجیاتو -پیمان حسنی: بر اساس یک تحقیق جدید، بیش از یک میلیارد گوشی و تبلت اندرویدی به دلیل عدم دریافت به روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکر‌ها قرار دارند.

شرکت انگلیسی ?Which که حامی حقوق مصرف کنندگان است، می‌گوید ۴۰ درصد کاربران اندروید از نسخه‌های قدیمی این سیستم عامل استفاده می‌کنند که گوگل دیگر آن‌ها را پشتیبانی نمی‌کند.

به گفته این شرکت گوشی‌هایی که ورژن اندروید آن‌ها ۴ یا قدیمی‌تر است، در معرض بیشترین آسیب پذیری قرار دارند. همچنین کاربرانی که نسخه اندروید گوشی آن‌ها ۷ است، ولی امکان به روز رسانی آن به نسخه جدیدتر را ندارند نیز باید نگران امنیت دستگاه خود باشند.

بیش از ۱ میلیارد گوشی و تبلت اندرویدی در معرض هک شدن به خاطر عدم پشتیبانی

این تحقیق که بر اساس داده‌های گوگل انجام شده، به اهمیت استفاده از اندروید آپدیت شده اشاره می‌کند تا از گیر افتادن در دام هکرها، سرقت اطلاعات، اخاذی و دیگر حملات بدافزاری در امان ماند.

طبق برآورد‌های شرکت یاد شده، میلیون‌ها گوشی فقط در بریتانیا در معرض هک شدن، سرقت داده و یا دیگر حملات سایبری قرار دارند.

کارشناسان این شرکت چندین گوشی و تبلت از جمله گوشی‌هایی که هم اکنون از فروشگاه‌های اینترنتی مثل آمازون قابل خریداری هستند را آزمایش کردند. آن‌ها متوجه شدند تمامی گوشی‌ها دست کم یک مرتبه توسط بدافزار قابل هک شدن هستند و برخی از آن‌ها چندین آسیب پذیری دارند.

بیش از ۱ میلیارد گوشی و تبلت اندرویدی در معرض هک شدن به خاطر عدم پشتیبانی

در لیست گوشی‌های آزمایش شده نام موتورولا ایکس، گلکسی اس ۳، سونی اکسپریا Z۲ و نکسوس ۵ به چشم می‌خورند. به گفته شرکت یاد شده، گوشی‌های قبل از سال ۲۰۱۲ مثل گلکسی اس ۳ و سونی اکسپریا S آسیب پذیری بالایی داشته و کاربران آن‌ها باید بسیار مراقب باشند.

بر اساس آمار‌های سال ۲۰۱۹ گوگل، بیش از ۲.۵ میلیارد گوشی اندرویدی فعال در سطح جهان وجود دارد. داده‌های ماه مه ۲۰۱۹ این شرکت نشان می‌دهند که ۴۲.۱ درصد از کاربران فعال اندروید در دنیا، از نسخه ۶ یا قدیمی‌تر این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

منبع: Daily Mail

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید