امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 356876 |
تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1399 - 11:14 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر رامی مخلوف، پسردایی بشار اسد و میلیاردر شناخته شده سوریه اعلام کرد ماموران امنیتی دولت سوریه کارکنان سیریتل، شرکت مخابراتی تحت مالکیت وی را بازداشت کرده‌اند. به گزارش صلح خبر، به نقل از یورونیوز، انتشار این خبر سه روز پس از آن صورت می‌گیرد که رامی مخلوف عملکرد […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

رامی مخلوف، پسردایی بشار اسد و میلیاردر شناخته شده سوریه اعلام کرد ماموران امنیتی دولت سوریه کارکنان سیریتل، شرکت مخابراتی تحت مالکیت وی را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از یورونیوز، انتشار این خبر سه روز پس از آن صورت می‌گیرد که رامی مخلوف عملکرد دولت را در پرونده فرار مالیاتی بزرگ شرکت‌های مخابراتی زیر سوال برد و خواستار مداخله بشار اسد شد.

دولت سوریه از تابستان سال گذشته فشار بر سرمایه‌داران بزرگ و به‌ویژه مالکان شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی را برای فرارهای مالیاتی در سال‌های جنگ داخلی این کشور، تشدید کرد.

به گزارش رسانه‌های سوریه، رامی مخلوف و همسرش یکی از متهمان بزرگ این پرونده بوده‌اند.

مخلوف روز یکشنبه با انتشار ویدیویی در فیسبوک گفت: «امروز اعمال فشار بر من وارد مرحله غیر قابل قبولی شده است. ماموران استخبارات (اطلاعات و امنیت) دولت سوریه به شیوه‌ای غیرانسانی کارکنان ما را بازداشت می‌کنند.»

مالک سیریتل مدعی است، از او خواسته شده تا از این شرکت خارج شود.

وزارت ارتباطات سوریه تا روز سه‌شنبه (فردا) به شرکت‌های مخابراتی فرصت داده بود تا بدهی مالیاتی خود به خزانه دولت را بپردازند. دولت سوریه بدهی ناشی از فرار مالیاتی این شرکت‌ها از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ را رقمی بالاتر از ۳۳۴ میلیون دلار توصیف می‌کند.

مخلوف روز پنج‌شنبه با انتشار ویدیویی گفته بود دولت سوریه از او ۱۷۸ میلیون و پانصد هزار دلار طلب کرده است. وی از پسردایی خود، بشار اسد خواست تا با ورود به این پرونده و بازنگری در آن، امکان ادامه کار به سیریتل را بدهد؛ امری که از قرار معلوم به‌هیچ وجه خوشایند رئیس جمهوری عربی سوریه نبوده است.

نام رامی مخلوف به‌ عنوان یکی از حامیان حکومت دمشق در لیست سیاه تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد. او از سال‌ها پیش به عنوان یکی از ستون‌های مستحکم حاکمیت بشار اسد در سوریه شناخته می‌شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید