امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 192100 |
تاریخ انتشار : 17 مهر 1396 - 14:56 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر میزان خشونت با اسلحه در آمریکا به گزارش صلح خبر؛ میزان خشونت با اسلحه در آمریکا به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) نوشت داده‌های جدید نشان می‌دهد میزان خشونت با اسلحه در این کشور حتی از فقیرترین کشور‌های آفریقایی بسیار بیشتر است. این پایگاه اینترنتی نوشت: قتل عام آخر هفته […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

میزان خشونت با اسلحه در آمریکا

به گزارش صلح خبر؛ میزان خشونت با اسلحه در آمریکا

میزان خشونت با اسلحه در آمریکا

به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) نوشت داده‌های جدید نشان می‌دهد میزان خشونت با اسلحه در این کشور حتی از فقیرترین کشور‌های آفریقایی بسیار بیشتر است.

این پایگاه اینترنتی نوشت: قتل عام آخر هفته گذشته در لاس وگاس جدیدترین تذکر درباره خشونت‌های پایدار با اسلحه در آمریکا است. مجموعه داده‌های آماری جدید درباره میزان خشونت با اسلحه نشان می‌دهد میزان مرگ ناشی از این خشونت‌ها در آمریکا بسیار بیشتر از دیگر کشور‌ها است.

در رتبه‌بندی کشور‌ها بر مبنای شاخص‌هایی مثل موفقیت‌های اجتماعی-اقتصادی، به عنوان مثال میزان درآمد هر فرد و سطح میانگین تحصیلات- آمریکا پس از لوکزامبورگ، دانمارک، نروژ، هلند، ایسلند، آندورا، کانادا و فنلاند، در رتبه نهم قرار می‌گیرد.

میزان خشونت با اسلحه در این کشور‌ها بسیار پایین است، اما آمریکا در رتبه سی و یکم بیشترین میزان خشونت با اسلحه قرار دارد. در سال ۲۰۱۶ در آمریکا در ازای هر صد هزار نفر، نزدیک به چهار نفر بر اثر خشونت با اسلحه کشته شدند. این میزان ۸ برابر میزان مرگ و میز ناشی از این نوع خشونت در کانادا و ۲۷ برابر دانمارک است.

آمار خشونت‌ها با اسلحه در آمریکا ماه گذشته منتشر شد. همانند سال‌های گذشته این داده‌ها تصویر نسبتا خوبی از دنیا ترسیم می‌کند؛ زیرا میزان مرگ ناشی از خشونت با اسلحه در بسیاری از کشور‌های بسیار فقیر از جمله بنگلادش و لائوس بسیار اندک است -در این کشور‌ها میزان مرگ و میز ناشی از خشونت با اسلحه در ازای هر صدهزار نفر حتی از یک نفر نیز کمتر است.

کشور‌های ثروتمند آسیایی مثل سنگاپور و ژاپن کمترین میزان خشونت با اسلحه را دارند، شرایط انگلیس و آلمان نیز در این زمینه خوب است.

رادیو ملی آمریکا در انتها نوشت: با اطمینان می‌توان گفت تعداد اندکی کشور وجود دارد که در مقایسه با آمریکا با مشکل بزرگ‌تر خشونت با اسلحه مواجه اند. میزان خشونت با اسلحه در آمریکا حتی از همه کشور‌ها در صحرای آفریقا که بسیاری از آن‌ها کشور‌های بسیار فقیری هستند، بسیار بیشتر است.

اگر خبر يا گزارشي داريد از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد.

خبرنگاران RSS

قوانين خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمايل اعلام نماييد تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما مي توانيد از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش هاي خود را ارسال نماييد.
  3. شما مي توانيد اخبار و گزارش ها را به ايميل solhkhabar@yahoo.com ارسال نماييد.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاوير و گزارش هاي خود قوانين و مقرارت را رعايت فرماييد.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومي اکيدا خودداري فرماييد.
  6. از ارسال کاريکاتورهاي توهين آميز يا تصاوير موهن اکيدا خودداري فرماييد.
  7. رعايت کپي رايت در مطالب ارسالي الزامي است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطي بلافاصله حذف مي گردد.

گروه وبگردي صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید