امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 246506 |
تاریخ انتشار : 29 آذر 1397 - 20:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر به گزارش خبرنگار صلح خبر به نقل از رویترز، چهارشنبه شب، دولت لیبی اعلام کرد که بزرگترین میدان نفتی این کشور(الشراره)، دوباره باز خواهد شد. این پس از آن انجام شد که نخست‌وزیر این کشور به آن منطقه پرواز کرد تا معترضان را برای خاتمه تعطیلی این میدان متقاعد […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

به گزارش خبرنگار صلح خبر به نقل از رویترز، چهارشنبه شب، دولت لیبی اعلام کرد که بزرگترین میدان نفتی این کشور(الشراره)، دوباره باز خواهد شد. این پس از آن انجام شد که نخست‌وزیر این کشور به آن منطقه پرواز کرد تا معترضان را برای خاتمه تعطیلی این میدان متقاعد کند.

اما هنوز تولید نفت از این میدان دوباره آغاز نشده است، چراکه کارکنان منتظر دستور ناک-شرکت ملی نفت این کشور- هستند.

سخنگوی یک گروه قبیله‌ای‌ که از ۸ دسامبر، کنترل این میدان نفتی با ظرفیت روزانه ۳۱۵ هزار بشکه‌ای را به همراه محافظان دولتی آن در دست گرفته است، گفت: دولت توافق کرده است که ظرف یک هفته که از ۲۲ دسامبر آغاز می‌شود، تقاضاهای ما را عملی کند.

محمد الحامد گفت: پس از به توافق رسیدن با فیض السراج، میدان نفتی الشراره دوباره بازگشایی خواهد شد. او گفت: ضروریاتی نظیر نقدینگی و سوخت از شنبه فراهم خواهند شد و سایر خواسته‌های ما هم ظرف ۴۵ روز اجرایی می‌شوند.

دولت لیبی پیش از این برای آرام کردن جنوبی‌ها که تا به حال نادیده گرفته شده بودند، اعلام کرد: صندوق توسعه به ارزش ۱ میلیارد دینار لیبی ( ۷۱۷ میلیون دلار) ایجاد خواهد شد.

افراد قبایل جنوبی، خواهان خدمات‌رسانی بهتر دولت هستند. این منطقه روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند؛ اما از تاسیسات ابتدایی‌ نظیر بیمارستان و الکتریسته محروم هستند.

هنوز مشخص نیست که شرکت ملی نفت لیبی که پیش از این معترضان را افراد نظامی خوانده بود، با توافق آنها برای بازگشایی این میدان موافقت کند یا خیر. این شرکت هنوز به درخواست رویترز برای ارائه توضیحات، پاسخی نداده است.

کد خبر 4490532

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید