امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 330653 |
تاریخ انتشار : 04 دی 1398 - 10:02 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر وزارت خارجه مکزیک بار دیگر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بولیوی را به آزار و تعرض کارمندان دیپلماتیکش در لاپاز متهم کرد اما رئیس‌جمهوری مکزیک از بهبودی اوضاع سخن گفته است. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت مکزیک روز دوشنبه بولیوی را به تهدید و […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

وزارت خارجه مکزیک بار دیگر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بولیوی را به آزار و تعرض کارمندان دیپلماتیکش در لاپاز متهم کرد اما رئیس‌جمهوری مکزیک از بهبودی اوضاع سخن گفته است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت مکزیک روز دوشنبه بولیوی را به تهدید و ارعاب دیپلمات‌هایش در لاپاز و پس از آن متهم کرد که روابط با مکزیک رو به سردی گرویده است؛ آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک ماه گذشته میلادی به اوو مورالس، رئیس جمهوری برکنار شده بولیوی پناهندگی سیاسی اعطا کرد.

روز سه شنبه، وزارت خارجه مکزیک اعلام کرد: پلیس بولیوی رفت و آمدها در ساختمان‌های دیپلماتیک مکزیک در لاپاز را ثبت می‌کند و همچنین خودروهای دیپلماتیک را تحت کنترل دارد و تلاش می‌کند تا از رفت و آمد آزادانه سفیر مکزیک در لاپاز جلوگیری کند.

در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است: این اقدامات در راستای روندهای معمول نظارت و حفاظت از ساختمان‌های دیپلماتیک نیست و تنها می‌توان آن را با توجه به اوضاع سیاسی داخلی توجیه کرد.

مکزیک بابت نظارت شدید از سوی ۱۵۰ نیروی امنیتی و اطلاعاتی شکایت کرده است.

این اخبار در حالی منتشر شده که رئیس جمهوری مکزیک از اظهانظر درباره اینکه چه چیزی بولیوی را برای انجام چنین کاری تحریک کرده، امتناع کرد و گفت: اوضاع رو به بهبودی است. من اخباری دارم که این وضعیت درباره نظارت شدید بر سفارت ما در بولیوی به طور قابل توجهی کمتر شده است.

وی همچنین گفت، مکزیک به شدت مشتاق است بداند آیا انتخابات جدید ریاست جمهوری در بولیوی برگزار می‌شود و اینکه آیا تمامی گروه‌های سیاسی می‌توانند در آن شرکت کنند یا خیر.

در همین حال، یکی از مقام‌های ریاست جمهوری بولیوی اعلام کرد، پرسنل امنیتی در اطراف سفارت مکزیک هستند تا از آن حفاظت کنند چون محل اسکان متحدان مورالس است.

کارن لونگاریک، وزیر امور خارجه بولیوی روز دوشنبه گفته بود، مقام‌های لاپاز به حقوق دیپلماتیک احترام می‌گذارند و وارد سفارت مکزیک نمی‌شوند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید