امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 315603 |
تاریخ انتشار : 24 مهر 1398 - 13:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر همزمان با پیاده‌روی اربعین در عراق و سمت کربلا، برای جاماندگان این راهپیمایی، مراسم‌ مختلفی در کشور تدارک دیده شده تا روح این مراسم در ایران هم زنده نگه داشته شود. به گزارش صلح خبر امروز در آستانه‌ی اربعین حسینی  برخی از مدرسه‌های تهران با برگزاری مراسم‌ نوحه‌خوانی، برپایی […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

همزمان با پیاده‌روی اربعین در عراق و سمت کربلا، برای جاماندگان این راهپیمایی، مراسم‌ مختلفی در کشور تدارک دیده شده تا روح این مراسم در ایران هم زنده نگه داشته شود.

به گزارش صلح خبر امروز در آستانه‌ی اربعین حسینی  برخی از مدرسه‌های تهران با برگزاری مراسم‌ نوحه‌خوانی، برپایی موکب و با روایت‌های مرتبط با اربعین سعی دارند آنچه را در پیاده روی اربعین رخ می‌دهد، برای دانش‌آموزان تداعی کنند.

بخشی ازاین مراسم برای مقاطع بالاتر تحصیلی در آمفی‌تئاتر مدرسه‌ برگزار شد و گروه‌های سرود به مناسبت این مراسم با حضور در روی  صحنه به اجرای برنامه پرداختند.

بعد از این مراسم بچه‌ها در حیاط مدرسه با نوای لبیک یا اباعبدالله مداح، شروع به برگزاری بخش دیگر این مراسم می‌کنند.

*زمزمه نوحه قدم قدم … توسط دانش‌آموزان

خبرنگار صلح خبر در این روز و در آستانه اربعین حسنی در دبستان «بهشت» در منطقه 11 تهران حضور یافت. نوگلان این مدرسه با همراهی مداح، نوحه «قدم قدم با یه علم، ایشالله اربعین می‌آم سمت حرم» را زمزمه می‌کردند. برخی از دانش‌آموزان هم با در دست گرفتن پرچم‌هایی این مراسم را همراهی می‌کردند. این‌گونه، نوگلان مدرسه برای دقایقی با سینه زنی به استقبال اربعین حسینی می‌روند.

در بخشی از این مراسم چند نفر از دانش‌آموزان با حضور در پشت تریبون شروع به مداحی می‌کنند و بچه ها با سینه‌زنی، با این مداحان نوگل همراه می‌شوند.

*موکب حسینی برای نوگلان

در بخشی از مدرسه، موکبی برای تداعی دانش‌آموزان از زائران اربعین تعبیه شده بود که در آن مقدمات پذیرایی و خوراک‌دهی توسط خود دانش‌آموزان انجام می‌شد. دانش‌آموزان در این ایستگاه صلواتی در کنار برخی مادران، مقدمات چیدمان غذا را آماده می‌کنند. پس از مراسم، از دانش‌آموزان پذیرایی می‌شود و آنها راهی خانه می‌شوند.

 یکی از ناظمان مدرسه درباره‌ی برپایی موکب و برگزای مراسم اربعین حسینی در مدرسه می‌گوید: ما قصد داشتیم که بچه‌ها علاوه بر آنچه که در تلویزیون یا در رسانه‌ها می بینند، به صورت عملی با آن آشنا شوند. به همین منظور در مدرسه برایشان موکبی را برگزار کردیم که پذیرایی داشته باشیم و برنامه‌ای را به ترتیب برایشان اجرا کردیم. البته چون مدرسه یک مجتمع آموزشی است و از مقطع پیش دبستان تا دوره‌ ششم را محسوب می‌شود، برای دوره دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم برنامه قوی‌تری را برگزار کردیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید