امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 442424 |
تاریخ انتشار : 21 خرداد 1400 - 15:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از موافقت هیات وزیران با تشکیل شورایاری های محلی از راه انتخابات عمومی در شهرها با هدف شناسایی قانونی جایگاه شورایاری ها خبر داد. به گزارش صلح خبر مهدی جمالی نژاد افرود: هیأت وزیران در جلسه چهارشنبه (۱۹ خرداد […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از موافقت هیات وزیران با تشکیل شورایاری های محلی از راه انتخابات عمومی در شهرها با هدف شناسایی قانونی جایگاه شورایاری ها خبر داد.

به گزارش صلح خبر مهدی جمالی نژاد افرود: هیأت وزیران در جلسه چهارشنبه (۱۹ خرداد ماه) خود به منظور شناسایی قانونی جایگاه شورایاری ها در نظام مدیریت شهری و با هدف تقویت این جایگاه به عنوان بازوی کمکی شورای اسلامی شهر در راستای مدیریت بهینه شهر و دریافت صحیح و دقیق مقتضیات محلی، با لایحه الحاق یک بند به ماده (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران درخصوص وظایف شورای اسلامی شهر موافقت کرد.

وی افزود: به موجب بند الحاقی مذکور، تشکیل شورایاری های محلی از راه انتخابات عمومی به عنوان نهادی مشورتی، اجتماعی، غیردولتی، غیرمتمرکز، غیرسیاسی و غیرانتفاعی، از دیگر وظایف شورای اسلامی شهر است که با هدف جلب مشارکت مردم و توجه بیشتر به مقتضیات محلی در سطح  محلات در شهرهایی که شورای شهر ذیربط ضروری تشخیص دهد، انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، وی با اشاره به اینکه عضویت در شورایاری ها داوطلبانه و افتخاری است، ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این مصوبه هیات وزیران و همکاری و همفکری مستمر شورایاری ها و مدیریت شهری و تقویت و حمایت از شورایاری ها شاهد انعکاس مناسب انتظارات شهروندان و مشکلات محلات شهرها به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و رسیدگی سریع تر به آن‌ها همچنین مشارکت مطلوب مردم در برنامه های مدیریت شهری باشیم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید