امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 192299 |
تاریخ انتشار : 18 مهر 1396 - 10:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر مواضع یکسان، بیان متفاوت به گزارش صلح خبر؛ ابتکار در صفحه اول روزنامه امروز سه شنبه، 18 مهر خود نوشت: مواضع یکسان، بیان متفاوت     سرلشگر جعفری در حاشیه نشست چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از هماهنگی سپاه و وزیرامور خارجه در اعلام مواضع علیه دشمنان خبر داد مواضع یکسان، […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر

مواضع یکسان، بیان متفاوت

به گزارش صلح خبر؛ ابتکار در صفحه اول روزنامه امروز سه شنبه، 18 مهر خود نوشت: مواضع یکسان، بیان متفاوت

 

مواضع یکسان، بیان متفاوت

 

سرلشگر جعفری در حاشیه نشست چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از هماهنگی سپاه و وزیرامور خارجه در اعلام مواضع علیه دشمنان خبر داد

مواضع یکسان، گویش و بیان متفاوت

نشست هماهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عصر روز گذشته به ریاست آیت‌الله جنتی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محل ساختمان مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در این نشست سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون قوه قضائیه، علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، سردار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه حضور داشتند.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری در این نشست با بیان اینکه اگر زمینه را به گونه ای فراهم کنیم که خود مردم در جشن های پیروزی انقلاب مشارکت کنند، اتفاقی بسیار بزرگ و با ارزش در این مراسم به وجود می آید، گفت: یکی از سیاست‌ها در برگزاری این نشست ها این است که مشارکت مردم در برگزاری پیروزی انقلاب چگونه خواهد بود؛ چون مردم ما صرف نظر از برخی کوتاهی ها و نقطه ضعفها، در اجرا انقلاب و نظام اسلامی را دوست دارند و حضور قاطع مردم در 22 بهمن هر سال این موضوع را نشان می دهد.

سردار جعفری همچنین در حاشیه نشست هماهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت وگو با تسنیم به هماهنگی مواضع سپاه و وزیر امور خارجه کشورمان دررابطه با دشمنان جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: هماهنگی خوبی بین ما و آقای ظریف در اعلام مواضع در برابر دشمنان و دشمنی‌های دشمنان علیه ایران اسلامی و علیه توانی که در ایران در بخش‌های دفاعی، سیاسی و اجتماعی و عرصه‌های مختلف داریم، وجود دارد.

وی افزود: مواضعی که آقای ظریف اعلام کرده، بخش های مختلف امنیتی و دفاعی هم دارند اما نوع گویش و بیانمان متفاوت است. فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بیان دیپلماتیک با بیان نیروهای دفاعی متفاوت است؛ اما محتوا و جهت‌گیری آن یکی است.

در ادامه این نشست، آیت الله احمد جنتی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور نیز با تاکید بر اینکه اگر انقلاب اسلامی نبود سوریه، لبنان و لیبی آزاد نمی شد، افزود: این عزت را باید حفظ کنیم و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید باشکوه ترین مراسم این چهل سال باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: باید توجه کنیم از کجا به کجا رسیدیم و به کجا باید برویم ولی بسیاری از جوانان ما به این نکته توجه ندارند درصورتی که خداوند در قرآن کریم، نتیجه کفران نعمت را عذاب شدید دانسته است. آیت الله جنتی ادامه داد: 22 بهمن و 9 دی معجزه می کند و چهلمین سالگرد باید ده ها برابر آن مراسم بازتاب داشته باشد.

همچنین مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس دیگر سخنران این مراسم بود. او در نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید دستاوردهایی که در انقلاب داشته‌ایم را مطابق با واقعیت ببینیم، گفت: اگر بتوانیم واقعی ببینیم و صادقانه با مردم آنچه را که هست بگوییم و مشکلات موجود را هم ببینیم، راحت‌تر می توانیم نفود کنیم تا اینکه بیابیم و تعریف کنیم. به هرحال ما در رسانه‌ها و حتی در نماز جمعه و صداوسیما خیلی چیزها را نقد می‌کنیم و حالا فردا قرار است آنچه را که نقد کرده‌ایم بگوییم که خوب است، این تناقض را در جامعه و بین نسل جوان نمی‌شود به راحتی روشن کرد.

وی افزود: ما باید کاری کنیم که اشکالات را برطرف کنیم و بر اساس اهداف انقلاب حرکت کنیم، آیت الله جنتی گفتند که ما کجا بودیم و قرار بود به کجا برویم. در جمهوری اسلامی هدف انسجام و وحدت کلمه بود، حالا کجا قرار داریم؟ چقدر آن را محقق کرده‌ایم؟ و برای اینکه بتوانیم مشکلات و توطئه‌ها را حل کنیم باید چه کنیم؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر صادقانه مسائل را نگاه نکنیم به مشکل می‌خوریم، هیچ چیز بهتر از صداقت نیست که آنچه واقعیت و حق است بگوییم نه اینکه بخواهیم برخی چیزها را کتمان کنیم و چیز دیگری بگوییم.

وی افزود: تصور نمی کنم برای انجام این مراسم اگر کارها را تقسیم بندی دقیقی کنیم به پول زیادی نیاز داشته باشیم، مگر ما جنگ را با پول در برابر دشمنان به جایی رساندیم؟ اعتقاد و باور پول نمی خواهد، عمل می خواهد و اگر به این انقلاب باور داریم و می خواهیم این راه را برویم به پول نیاز نداریم. مردم هم برای حضور در این مراسم نیاز به بودجه دولتی ندارند، مگر اول انقلاب یادمان نیست که مردم مغازه هایشان را تعطیل می کردند و به صحنه می رفتند؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر از پول

بیت المال زیاد خرج کنیم و بریز و بپاش داشته باشیم و بعد بیایم در همان مراسم از ایثار و فداکاری بگوییم، نمی شود.

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران RSS

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید