امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 114718 |
تاریخ انتشار : 13 مهر 1395 - 16:41 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛ به گزارش خبرنگار مهر، سید احسن علوی امروز سه شنبه در همایش گرامیداشت پنج دهه حضور در عرصه سازندگی، تجلیل از پیمانکاران و مشاوران پیشکسوت که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، گفت: ۱۱۰ سال از پیروزی نهضت مشروطه و استقرار ساختارهای مدرن در کشور ما می گذرد […]

به گزارش مجله سیاسی پایگاه صلح خبر ؛

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسن علوی امروز سه شنبه در همایش گرامیداشت پنج دهه حضور در عرصه سازندگی، تجلیل از پیمانکاران و مشاوران پیشکسوت که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، گفت: ۱۱۰ سال از پیروزی نهضت مشروطه و استقرار ساختارهای مدرن در کشور ما می گذرد ولی خیلی از نهادها هنوزدارای کارکردهای واقعی خود نیستند.

وی عنوان کرد: پارلمان در کشور ما وجود دارد ولی چون نظام حزبی جا افتاده ای نداریم، تعهدی هم به اجرای کارهای سیاسی و اقتصادی در نمایندگان ما وجود ندارد و همه دنبال تامین خواسته ها و کارهای افرادی که به آنها رای دادند، می روند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مطلب مذکور منافع ملی موضوع ثانوی و انتزاعی و بی ارزش می شود.

علوی با اشاره به اینکه شهرداری و بانک در کشور داریم ولی منطق مدیریت شهری و بانکداری در آنها حاکم نیست، اضافه کرد: بانک ها به جای اینکه رابط هزینه شوند کارگزار و سرمایه گذار و بنگاه دار شدند.

وی بیان کرد: در هیچ کشور توسعه یافته ای نرخ سود بانکی بیش از چهار درصد نیست ولی در کشور ما بهره بانکی تا ۳۰ درصد هم می رسد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۹۰۰ پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، عنوان کرد: برای اتمام این تعداد پروژه به ۵۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: در یک سال و نیم گذشته ۷ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان داشتیم که امروز به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

علوی با بیان اینکه مهندسی ارزش در ایران صفر است، اظهارداشت: به همین دلیل است که نظام فنی و اجرایی در کشور ما کارایی ندارد و تمامی پیمانکاران ما دچار مشکلات و گرفتاری هایی شدند.

وی بیان کرد: پیمانکاران ما از نظر کاری بسیار توانمند ولی از لحاظ مالی ضعیف هستند و دولت باید تلاش کند که مطالبات آنها را که بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان است، پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه تمکین به قانون در کشورمان خیلی ضعیف است، گفت: آمادگی رفع نواقص قوانین فنی و اجرایی در کشور را داریم.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی یا تصاویر موهون اکیدا خودداری فرمایید.
  3. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربری موردنظر بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید