امروز: سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 7 ذو القعدة 1445 | 2024-05-14
کد خبر: 305129 |
تاریخ انتشار : 09 شهریور 1398 - 14:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مشاور اجتماعی و اطلاع‌رسانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از منتفی شدن پبشنهاد جابه‌جایی مرز شمالی محدوده کنترل آلودگی هوا از همت به رسالت خبرداد. علی پیرحسین‌لو  با بیان اینکه ایده جابه‌جایی مرز محدوده از بزرگراه شهید همت به رسالت فعلا منتفی است، به خبرنگار صلح […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

مشاور اجتماعی و اطلاع‌رسانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از منتفی شدن پبشنهاد جابه‌جایی مرز شمالی محدوده کنترل آلودگی هوا از همت به رسالت خبرداد.

علی پیرحسین‌لو  با بیان اینکه ایده جابه‌جایی مرز محدوده از بزرگراه شهید همت به رسالت فعلا منتفی است، به خبرنگار صلح خبر گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که چنین تغییری بر ترافیک اتوبان «همت» تاثیر مثبتی دارد اما ترافیک اتوبان «رسالت» و چند معبر شریانی دیگر بین این دو بزرگراه را تشدید می‌کند و در مجموع هم مشکلی از ترافیک عبوری شرقی- غربی تهران حل نخواهد کرد.

وی افزود: طرح محدوده کنترل آلودگی هوا که جایگزین طرح زوج یا فرد سابق شد، در مجموع تأثیر مثبتی بر ترافیک محدوده‌های مرکزی و همچنین ترافیک کل تهران گذاشته است، اما در برخی بزرگراه‌های مرز محدوده در برخی بازه‌های زمانی شاهد افزایش بار ترافیک بودیم، از جمله بزرگراه شهید همت که البته تحت تأثیر پروژه پل گیشا هم بوده و نسبت به ابتدای اجرای طرح، روند کاهشی داشته است. 

پیرحسین‌لو ادامه داد: بر همین اساس پیشنهاد جابه‌جایی مرز شمالی محدوده دوم از همت به رسالت و کوچک شدن این محدوده، در کمیته کارشناسی شورای ترافیک شهر تهران مطرح شد و از سوی معاونت مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک بر اساس مدل‌سازی تحت بررسی قرار گرفت. اما نتیجه این بود که این تغییر نخواهد توانست تأثیر ویژه‌ای بر عبور و مرور خودروها در محورهای شرقی- غربی بگذارد، بلکه در چند معبر شریانی باعث افزایش ترافیک هم خواهد شد.

مشاور معاون ترافیک شهرداری تهران در عین حال گفت: البته ایده دیگری برای اتوبان شهید همت وجود دارد مبنی بر اینکه در آن یک خط تندرو اتوبوس (بی‌آرتی) یا خط ویژه‌ای برای خودروهای انبوه‌بر ایجاد شود که در آن صورت، موضوع جابه‌جایی مرز شمالی محدوده به اتوبان رسالت هم دوباره قابل بررسی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید