امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 440821 |
تاریخ انتشار : 14 خرداد 1400 - 12:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر یک دیپلمات عالی رتبه مراکشی در واکنش به خروج ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو از اسپانیا اعلام کرد که مراکش واکنشی ندارد. به گزارش صلح خبر، این منبع به سایت “هسپرس” مراکش گفت: رباط موضعگیری‌های خود را در بیانیه‌ای مطبوعاتی در آستانه حضور ابراهمی غالی در برابر دستگاه […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

یک دیپلمات عالی رتبه مراکشی در واکنش به خروج ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو از اسپانیا اعلام کرد که مراکش واکنشی ندارد.

به گزارش صلح خبر، این منبع به سایت “هسپرس” مراکش گفت: رباط موضعگیری‌های خود را در بیانیه‌ای مطبوعاتی در آستانه حضور ابراهمی غالی در برابر دستگاه قضایی اسپانیا اعلام کرد.

این منبع در پاسخ به این سوال درباره گام‌های بعدی که مراکش با توجه به تحولات با اسپانیا برخواهد داشت، گفت: مراکش روز دوشنبه موضعگیری‌های خود را اعلام کرد زیرا این بحران به خروج غالی از اسپانیا و یا ماندنش در آن کشور ارتباطی ندارد.

این دیپلمات عالی رتبه مراکشی در ادامه تاکید کرد: بازجویی دستگاه قضایی از غالی در رابطه با جرائم و اتهاماتی که علیه او مطرح هستند، پیشرفتی نسبی و نه عمق مساله است و روابط رباط-مادرید به اعتماد و هماهنگی موضعگیری‌ها منوط هستند.

وزارت خارجه مراکش روز دوشنبه در بیانیه مطبوعاتی تاکید کرده بود: مراکش حضور یافتن یا نیافتن غالی در برابر دادگاه عالی اسپانیا در اول ژوئن جاری را اساس بحران بزرگی که در حال حاضر در روابط دو کشور همسایه به وجود آمده، نمی‌داند.

این وزارتخانه افزود: در واقع ریشه‌های این مشکل در اعتمادی است که میان دو شریک از بین رفت، اصول واقعی این بحران به انگیزه‌ها و موضعگیری‌های خصمانه اسپانیا در رابطه با مساله صحرای غربی بازمی‌گرد که یک موضوع مقدس برای تمامی مراکشی‌ها است.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید