امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 330100 |
تاریخ انتشار : 01 دی 1398 - 23:23 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر صلح خبر/بوشهر کتاب «مطبوعات و شهروندی» نوشته “یونس قیصی‌زاده”، نویسنده بوشهری منتشر شد. برای رسیدن به یک جامعه پیشرفته، نیاز به تربیت شهروندانی است که در قبال جامعه احساس مسئولیت نموده و با رعایت مولفه‌های شهروندی، باعث افزایش اعتماد اجتماعی و توسعه جامعه شوند، از این‌رو امروزه نقش آموزش […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

صلح خبر/بوشهر کتاب «مطبوعات و شهروندی» نوشته “یونس قیصی‌زاده”، نویسنده بوشهری منتشر شد.

برای رسیدن به یک جامعه پیشرفته، نیاز به تربیت شهروندانی است که در قبال جامعه احساس مسئولیت نموده و با رعایت مولفه‌های شهروندی، باعث افزایش اعتماد اجتماعی و توسعه جامعه شوند، از این‌رو امروزه نقش آموزش شهروندانی که بتوانند در روند توسعه جامعه مشارکت مسئولانه داشته باشند، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. 

کتاب «مطبوعات و شهروندی» ضمن ضروری دانستن آموزش شهروندان حرفه‌ای، به نقش رسانه‌ها به ویژه مطبوعات در آموزش این شهروندان در جامعه پرداخته است.

کتاب “مطبوعات و شهروندی” شامل دو بخش است؛ در بخش نخست به مباحث شهروندی و آموزش و تربیت شهروندان پرداخته شده که در چندین فصل مباحثی از جمله مفهوم‌شناسی شهروندی، آموزش تعلیم و تربیت شهروندی، رسانه و تاثیرات آن، مطبوعات و نظام رسانه‌ای و… مورد بررسی قرار گرفته است. 

در بخش دوم کتاب نیز مطالعه پیمایشی به منظور بررسی نقش مطبوعات در آموزش شهروندان حرفه‌ای انجام گرفته است که از این نظر می‌توان این کتاب را در زمره‌ی نخستین کتاب‌هایی قلمداد کرد که به تاثیر مطبوعات بر بحث شهروندی در یک تحقیق پیمایشی در کشور پرداخته است. 

به این منظور با طرح فرضیاتی در خصوص تاثیر مطبوعات بر آموزش، اعتقادات، مهارت‌های عقلانی و مهارت‌های مشارکتی شهروندان حرفه‌ای با استفاده از روش‌های علمی و پیمایشی (انجام نمونه گیری از جامعه آماری و تکمیل پرسشنامه و…) این فرضیات مورد آزمون قرار گرفته‌اند و نتایج خواندنی و کاربردی را برای علاقه‌مندان و خوانندگان فراهم نموده است.

به گزارش صلح خبر، کتاب “مطبوعات و شهروندی” در ۲۶۴ صفحه و با شمارگان هزار نسخه توسط نشر نایبند و در چاپخانه بهارستان بوشهر به چاپ رسیده است. 

انتهای پیام 

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید