امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 521445 |
تاریخ انتشار : 19 مهر 1402 - 11:22 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

در حالی که مقرر شده بود با طی کردن مسیر و فرآیندهای قانونی اخذ مجوزهای لازم توسط واردکنندگان خودروهای وارداتی، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی برای مشتریان دارای اولویت، جهت انتخاب خودروی مورد نظر بازگشایی شود، در حال حاضر شش مدل خودرو قابل عرضه در سایت بارگذاری شده، اما به گفته مدیر سامانه یکپارچه تخصیص […]

در حالی که مقرر شده بود با طی کردن مسیر و فرآیندهای قانونی اخذ مجوزهای لازم توسط واردکنندگان خودروهای وارداتی، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی برای مشتریان دارای اولویت، جهت انتخاب خودروی مورد نظر بازگشایی شود، در حال حاضر شش مدل خودرو قابل عرضه در سایت بارگذاری شده، اما به گفته مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودروها، هنوز زمان ثبت درخواست خودروها مشخص نشده است.

به گزارش صلح خبر، هفته گذشته، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امکان ثبت‌ درخواست خودروی وارداتی مختص متقاضیانی که در مرحله اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی در اسفند ماه سال گذشته مشارکت داشته و اولویت آن‌ها مشخص شده فراهم شده است.

به دنبال طی مسیر و فرآیندهای قانونی اخذ مجوزهای لازم (استاندارد، محیط‌زیست و…) توسط شرکت‌های واردکننده برای خودروهایی که تاکنون وارد کشور شده‌اند، مقرر شده سامانه فعال و بازگشایی شود و انتخاب خودرو صرفاً برای متقاضیان دارای اولویت است و ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نخواهد شد.

گفتنی است که مرحله اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی، برای متقاضیانی که علاوه بر شرایط ثبت‌نام، وجه ۵٠٠ میلیون تومانی را در حساب وکالتی خود مسدود کرده بودند، در نیمه نخست اسفند ماه ١۴٠١ از طریق سامانه یکپارچه برگزار شد.

حال بر اساس آنچه که وعده داده شده بود که پیش از آغاز ثبت‌نام، مشخصات فنی و تصاویر خودروهای قابل عرضه جهت بررسی و انتخاب دقیق‌تر متقاضیان ارائه شود، این مشخصات و دفترچه راهنمای خودروهای قابل عرضه در سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی بارگذاری شده است.  

بدین ترتیب، شش مدل خودرو توسط شرکت شش شرکت واردکننده در این مرحله برای ثبت‌نام متقاضیان عرضه شده است؛ بدین ترتیب مشتریان می‌توانند یکی از خودروهای چانگان CS۵۵ (سایپا)، زوتی DL۵ (پارس‌خودرو)، هیوندای النترا (کرمان‌موتور)، کیا سلتوس (کوشاخودرو)، تویوتا کرولا (معین‌خودرو) و فولکس واگن جتا VS۷ (ماموت‌خودرو) را انتخاب کنند.

هنوز زمان ثبت‌نام مشخص نیست

مهدی تقدسی- مدیر سامانه یکپارچه – گفت‌وگو با صلح خبر، در رابطه با زمان آغاز ثبت‌نام اعلام کرد که نوع خودروها و مشخصات فنی آن‌ها برای اطلاع مشتریان مشخص شده، اما زمان آغاز ثبت‌نام هنوز قطعی نبوده و مشخص نیست.  

وی افزود: پیش از آغاز زمان ثبت‌نام، موعد آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است که ابتدای هفته جاری، مهدی ضیغمی- مجری طرح واردات خودرو- در رابطه با ادامه روند واردات خودروها و تحویل آن‌ها گفت: واردات خودروها به صورت انبوه و خرد در حال انجام است و تا پایان مرداد ماه از میان ۳۵ شرکتی که مجوز واردات اخذ کرده‌اند، ۱۸ شرکت موفق به ثبت سفارش قطعی شده و توانسته‌اند بخشی از ارز واردات را دریافت کنند. از میان این ۱۸ شرکت، تاکنون تقریبا ۱۰ شرکت خودروهای خود را وارد کرده و الباقی در حال طی کردن مسیر واردات هستند.

وی خاطرنشان کرده: در مرحله اول، با توجه به اینکه همه مجوزها برای خودروهای وارد شده اخذ شده،   فاز اول تحویل خودروها را آغاز خواهیم کرد؛ در حقیقت طی هفته جاری و هفته آینده، تحویل خودروهای وارداتی شرکت‌هایی که قیمت خودروها را گرفته‌اند (تاکنون چهار شرکت واردکننده لیست قمیت خودروهای خود را اخذ کرده‌اند) انجام خواهد شد و از هفته بعد نیز برای شرکت‌های معتبری که خودروهایشان از کشور مبدا تولیدکننده بارگیری شده و اسناد حمل داشته باشند، عرضه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید